رئیس کارگروه دستمزد شورای عالی کار در گفتگو با پارسینه:
رئیس کارگروه دستمزد شورای عالی کار گفت: در آخرین جلسه کمیته دستمزد قرار شد که هزینه سبد معیشت خانوار را به روز کرده و بر اساس قیمت‌های ۹۸ به شورای عالی کار ارائه دهیم.
کد خبر: ۶۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱        08 February 2020
به گزارش پارسینه؛ فرامرز توفیقی رئیس کارگروه دستمزد شورای عالی کار در گفتگو با پارسینه در رابطه با جزییات تعیین دستمرد سال ۹۹، گفت: در آخرین جلسه کمیته دستمزد قرار شد که هزینه سبد معیشت خانوار را به روز کرده و بر اساس قیمت‌های ۹۸ به شورای عالی کار ارائه دهیم.

آنگونه که این فعال کارگری می‌گوید: پارسال حداقل سبد معیشتی کارگران بدون عناصر تاثیر گذار در کلان شهر‌ها (مواردی همچون مسکن، حمل و نقل، آموزش و بهداشت و درمان) چیزی حدود ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برآورده شده بود. البته با توجه به رشد شدید قیمت‌ها در سال ۹۸ به طور قطع حداقل هزینه خانوار مورد تایید کمیته، امسال خیلی بیشتر از این حرف‌ها خواهد بود.

توفیقی در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان حداقل سبد معیشتی خانوار را چیزی حدود ۷.۵ میلیون تومان اعلام کرده اند، گفت: هنوز بررسی‌های دقیق در این خصوص به پایان نرسیده و نمی‌توانم رقم دقیق آن را اعلام کنم. جدای از این برخی از افراد این روز‌ها سعی دارند تا با دادن وعده‌های تو خالی، بهره برداری سیاسی وانتخاباتی از موضوع دستمزد کارگران داشته باشند.

او با بیان اینکه در ۳ سال گذشته دستمزد کارگران همواره بیش از نرخ تورم افزایش پیدا کرده است، ادامه داد:، اما از آنجایی که روند صعودی قیمت‌ها هیچ گاه متوقف نشده، وضع معیشت خانوار‌ها نه تنها بهبود نیافته بلکه تعداد بیشتری از این جامعه بزرگ به زیر خط فقر سقوط کرده اند.

رئیس کارگروه دستمزد شورای عالی کارمعتقد است: اگر قیمت کالا و خدمات در بازار ثابت نباشد، حقوق کارگر ۱۰۰ درصد هم بیشتر شود فایده‌ای ندارد. متاسفانه به محض اینکه حقوق ۱۰ درصد بیشتر می‌شود، قیمت اجناس ۲۰ درصد بالا می‌رود و در یک چرخه باطل قرار می‌گیریم که بازنده اصلی آن جامعه کارگری است.

به گفته این مقام مسئول در شورای عالی دستمزد، حدود ۶۵ درصد جامعه کارگری حداقل حقوق یعنی ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: