رهبر جریان صدر عراق از فراکسیون‌های سیاسی خواست نامزدی غیرجنجالی را برای پست نخست وزیری انتخاب کنند.
کد خبر: ۶۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴        20 January 2020

به گزارش سومریه نیوز، معترضان در میدان اصلی تظاهرات در استان ذی‌قار چند روز پیش اعلام کردند، مهلت فراکسیون‌های سیاسی امروز (دوشنبه) برای انتخاب نخست وزیر جدید پایان می‌یابد و دیگر تحصن‌کنندگان در مناطق مختلف عراق هم آن را تأیید کردند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در توییتی نوشت: به تصمیم ادامه تظاهرات توسط "انقلابیون" احترام می‌گذارم و امیدوارم که به تظاهرات مسالمت‌آمیز پایبند باشند، به امنیت مردم آسیب نرسانند و کشور را در معرض یک جنگ داخلی قرار ندهند.

وی افزود: به تصمیم دولت برای مقابله با خرابکاران و اغتشاش‌گران احترام می‌گذارم اما باید بین صلح‌جویان و خرابکاران تمایز قائل شد. نباید حشد شعبی مجبور به مقابله با آنها شود زیرا این امر به شهرت آنها آسیب می‌رساند.

صدر بر تسریع در انتخاب نامزدی غیرجنجالی برای پست نخست وزیری و ارائه وی به رئیس جمهوری برای مکلف کردن جهت تشکیل دولت جدید تأکید کرد و خطاب به سیاست‌مداران عراق گفت: سهل‌انگاری دیگر بس است، درگیری و کشمکش برای به دست آوردن غنیمت بس است، ملت شما و عراق شما در خطر است.

وی افزود: آرزوی ما اصلاحات و حاکمیت است. نه شرقی و نه غربی.  انقلاب انقلاب اصلاحات.

معترضان عراقی خواستار تشکیل دولت انتقالی برای هدایت کشور، قانون‌گذاری جدید برای انتخابات پس از انحلال پارلمان و بعد هم برگزاری انتخابات جدید و اصلاح قانون اساسی توسط پارلمان جدید هستند.

این تظاهرکنندگان همچنین خواستار پاسخ‌گویی کامل به مطالبات مردمی یعنی تشکیل دولت موقت، قانون‌گذاری جدید برای انتخابات براساس استانداردهای مشخص، برگزاری انتخابات زودهنگام، به حاشیه راندن اکثر گروه‌ها و احزاب کنونی از صحنه سیاسی کشور هستند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: