منوچین در یکی از میزگرد‌های «انجمن دوحه» در قطر:
وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید اگر تهران شرایط لازم را به اجرا در آورد، ایالات متحده به اعمال همه تحریم‌های خود علیه ایران پایان خواهد داد.
کد خبر: ۶۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲        15 December 2019
وزیر خزانه داری آمریکا از احتمال پایان تحریمها خبر داد/ منوچین: ما از مردم ایران پشتیبانی می‌کنیم!
 
به گزارش پارسینه، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز شنبه ۲۳ آذر (۱۴ دسامبر) در حاشیه نشست مجمع بین‌المللی "فوروم دوحه" اعلام کرد که فشار‌های حداکثری آمریکا بر ایران جواب داده است. او همچنین مدعی شده است که اگر تهران شروط آمریکا را بپذیرد تحریم‌های وضع شده علیه این کشور برداشته می‌شوند. منوچین، ولی درباره جزئیات شروط آمریکا و همچنین چگونگی برداشته شدن تحریمات توضیحات بیشتری نداده است.
 
شبکه سی‌ان‌بی‌سی نیز در گزارشی در همین زمینه، در ارتباط با تحریم ایران از قول او نوشت، هدف از اعمال این تحریم‌ها پرهیز از یک جنگ بالقوه است. منوچین در ادامه اضافه کرد، دلیل آن که ما از تحریم‌ها استفاده می‌کنیم این است که مهم‌ترین مانع برای درگیری‌های نظامی در جهان هستند. وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ خاطر نشان کرد که تحریم‌ها برای رسیدن به این هدف نتیجه بخش بوده‌اند.
 
منوچین با اشاره به حمله چند هفته پیش به تأسیسات نفتی آرامکو در خاک عربستان سعودی گفت: «این حمله‌ای تحریک‌آمیز بود. حمله‌ای به انرژی یک کشور؛ که البته فقط متوجه عربستان سعودی نبود و در واقع تمامی صنعت انرژی و اقتصاد جهانی را هدف گرفت.»
 
استو منوچین در این نشست در پاسخ به سوالی درباره واکنش احتمالی آمریکا به رویدادهای مشابه حمله به آرامکو در آینده، گفت: «پیشاپیش درباره پاسخ آمریکا چیزی نمی‌گویم اما این را می‌گویم که نیروهای ما بنابر رویکرد دفاعی آنجا حضور دارند.»

او با اشاره حضور نظامی آمریکا در کشورهای قطر و بحرین، گفت: «ما همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر برای مقابله با تأمین مالی تروریسم داریم. این همکاری فقط برای آمریکا نیست. این برای آزادی انرژی در جهان است.»

اما وزیر تحریم های ضد ایرانی آمریکا در عین حال در ادعایی بحث برانگیز و غیرواقعی تأکید کرده که تحریم‌ها مانع از داد و ستد اقلام بشردوستانه نمی‌شود و واشینگتن در حال همکاری با سوئیس برای راه‌اندازی مجرایی برای این کار است. منوچین گفت: «ما از مردم ایران پشتیبانی می‌کنیم!!!! [راه‌اندازی این کانال] روش خوبی است که مطمئن شویم از این کمک‌‌ها به درستی برای کمک به مردم استفاده می‌شود و نه در جهت اهداف تروریستی.»

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: