شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای از اقدام گروه‌های مسلح در کشتار و خشونت علیه تظاهرکنندگان ابراز نگرانی کرد و از دولت بغداد خواست تا در این باره تحقیق کند.
کد خبر: ۶۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰        14 December 2019
به گزارش پایگاه خبری "راشاتودی"، این شورا جمعه شب در بیانیه‌ای از اقدام گروه‌هایی مسلح در کشتار و خشونت علیه تظاهرکنندگان ابراز نگرانی کرد و از مقامات عراقی خواست که پیرامون اقدامات خشونت آمیز علیه معترضان این کشور تحقیق کند.

مرحله نخست اعتراضات در عراق روز اول اکتبر (۹ مهر ماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد، اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، بطوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی این کشور شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت را سر دادند.

اعتراضات بار دیگر از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) با تشویق برخی عناصر داخلی و برخی بازیگران منطقه‌ای و بین المللی در عراق آغاز شد و با تشدید خشونت‌ها اجازه و فرصت کافی برای اصلاحات ساختاری و قانونی و حتی بسته‌های اقتصادی و صدور دستورالعمل‌های مختلف به دولت داده نشد که این امر باعث شد عادل عبدالمهدی از ریاست بر دولت استعفا دهد.

اگرچه بسیاری معتقد بودند که با استعفای عبدالمهدی شورش‌های خشونت بار در عراق پایان می‌یابد، اما همچنان گروه‌هایی سعی کرده اند از بازگشت آرامش و عادی سازی اوضاع اجتماعی در عراق به هر قیمت جلوگیری کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: