ادامه نا آرامی ها در عراق با پرتاب خپاره در بغداد؛
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ایران را مسئول حملات راکتی به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق دانسته و به این کشور در مورد ادامه چنین حملاتی هشدار داده است.
کد خبر: ۶۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸        14 December 2019
مایک پومپئو٬ وزیر خارجه آمریکا در ادامه موضع فرافکنانه واشنگتن علیه تهران، حملات راکتی به پادگانی در نزدیکی فرودگاه بغداد را محکوم کرده و به تهران هشدار داده، هرگونه آسیب به نیرو‌های آمریکا یا شرکای عراقی آن‌ها با واکنش قاطعانه ایالات متحده رو به رو خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشته است: ما شدیدا حمله (عوامل) نیابتی ایران را به نزدیکی فرودگاه بغداد در هفته جاری که به زخمی شدن پنج نفر منجر شد، محکوم می‌کنیم.
 
هشدار پومپئو  به برخورد قاطع آمریکا با عوامل پرتاب راکت در بغداد
 
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه توییت خود با لحنی تهدید آمیز گفته: به رهبران ایران- اگر ایران یا (عوامل) نیابتی آن به نیروهای آمریکایی یا شرکای عراقی آنها آسیب برسانند، ایالات متحده قاطعانه پاسخ خواهد داد.

اشاره مایک پومپئو به اصابت چهار راکت کاتیوشا در روز دوشنبه به یک پایگاه نظامی نزدیک به فرودگاه بین‌المللی بغداد است. پنج نیروی عراقی زخمی‌شده عضو واحد ضد تروریسم بودند که توسط نیرو‌های آمریکایی آموزش‌دیده‌اند.
 
پومپئو مدعی شده است نیروهای نیابتی ایران اخیرا حملاتی را علیه این پایگاه‌ها که نیروهای امنیتی عراق و نیروهای آمریکایی و بین‌المللی در آن مستقرند، انجام داده‌اند.

به گزارش بی بی سی، روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید با دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در این مورد تماس گرفته اما این دفتر واکنشی به این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا نشان نداده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: