رای دهندگان انگلیسی امروز پنجشنبه به پای صندوق‌های رای می‌روند تا تکلیف نهایی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را مشخص کنند.
کد خبر: ۶۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷        12 December 2019

به گزارش رویترز، مردم انگلیس در حالی امروز در انتخابات سرنوشت ساز سراسری شرکت می‌کنند که نتیجه این انتخابات می‌تواند منجر به هموار کردن مسیر برای بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا شود یا در مقابل مسیر برای برگزاری یک همه پرسی جدید درباره برگزیت فراهم شود و لندن در تصمیم خود برای خروج از اتحادیه اروپا بازنگری کند.

جانسون پس از شکست در اجرای طرح برگزیت تا ضرب الاجل ۳۱ اکتبر، خواستار برگزاری انتخابات سراسری ۱۲ دسامبر شد تا بن بست سیاسی فعلی از بین برود. تحلیلگران هشدار داده اند که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند به ضرر اقتصاد این کشور تمام شود.

جانسون با شعار انتخاباتی خود در حمایت از برگزیت وعده داده است تا به بن بست سیاسی پایان داده و هزینه‌های بیشتری را برای بهداشت و سلامت، آموزش و پلیس اختصاص دهد.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و مخالف جدی جانسون نیز وعده داده است تا هزینه‌های عمومی را افزایش دهد، خدمات مهم و کلیدی را ملی کند و مالیات بر ثروتمندان را افزایش دهد و همه پرسی دیگری را برای برگزیت برگزار نماید.

همه نظرسنجی‌های مهم نشان می‌دهد که حزب محافظه کار به رهبری جانسون پیروز انتخابات خواهد شد.

جانسون در این باره گفت: می‌توانیم یک دولت اکثریت محافظه کار داشته باشیم که برگزیت را نهایی کرده و از پتانسیل‌های بریتانیا حداکثر استفاده را ببرد. این انتخابات شانس مهمی برای ماست تا به بن بست سیاسی پایان دهیم.

کوربین نیز گفت: محافظه کاران حزب میلیاردر‌ها هستند در حالی که حزب کارگر نماینده اکثریت مردم است.

در صورت پیروزی محافظه کاران، جانسون اجازه خواهد داشت تا بریتانیا را از اتحادیه اروپایی که در سال ۱۹۷۳ به آن پیوسته است، خارج کند.

مردم بریتانیا در همه پرسی ۲۰۱۶ میلادی با ۵۲ درصد رای موافق در برابر ۴۸ درصد رای مخالف، از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کردند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: