سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران ۵ روزه در اکثر مناطق کشور از ورود ۲ سامانه بارشی طی هفته جاری به کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰        07 December 2019

 بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی کشور امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است؛ در شمالغرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی در جنوب غرب و دامنه های البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان بارش براف و باران و ر جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی شده است.

بارش باران در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و جزایر خلیج فارس و بارش برف در استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب اصفهان، همدان، کرمانشاه، کردستان  و آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

سازمان هواشناسی با اعلام فعال بودن سامانه بارشی طیفردا در کل کشور تاکید کرده در شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال استان مرکزی و قزوین بارش ها شدت خواهد داشت. بعدازظهر فردا از فعالیت این سامانه در نیمه غربی کاسته شده و در نیمه شرقی بارش پراکنده روی می دهد و در اواخر وقت از شمالشرق کشور خارج خواهد شد.

روز دوشنبه سامانه دیگری از جنوب و غرب کشور وارد شده و باعث بارش باران، گاهی رعد و برق در جنوب، جنوب شرق، شرق و بارش پراکنده باران و برف در دامنه های زاگررس مرکزی در نواری غربی کشور می شود. در این روز در جزایر شرق خلیج فارس، جنوب بوشهر و جنوب فارس بارش ها شدت دارد.

روز سه شنبه با گسترش فعالیت این سامانه به غرب، جنوب غرب و جنوب کشور بارش در نیمه جنوبی تشدید می شود. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر شرق خلیج فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان همچنین در کرمانشاه، شمال ایلام و لرستان بارش شدت بیشتری دارد.

روز چهارشنبه به تدریج از فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی کاسته شده و در کل نیمه شرقی کشور بارش باران، گاهی رعد و برق پیش بینی می شود، این سامانه اوایل چهارشنبه شب از شرق کشور خارج می شود. بعدازظهر پنجشنبه سامانه بارشی جدید غرب و جنوب غرب را فرا خواهد گرفت.

امروز بارش ها در سواحل غربی دریای خزر ادامه دارد و روز یکشنبه تمام استان های نوار ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی و روز دوشنبه در استان های گلستان و خراسان شمالی بارش پیش بینی می شود. امروز در شمال و مرکز خلیج فارس و روزهای یکشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: