عضو جامعه هتلداران اصفهان با اعلام این‌که سطح اشغال هتل‌های این شهر توریستی به زیر ۳۰ درصد رسیده است، هشدار داد ادامه این روند به فرار سرمایه‌گذاران از اصفهان منجر خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹        06 December 2019
امیرمسعود لوافان که مدیریت یک هتل و آژانس مسافرتی را نیز در اصفهان به عهده دارد، با اشاره به وضعیت موجود گردشگری کشور به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: در شهری مثل اصفهان که همه اذعان دارند در فصل شلوغی سفر با کمبود اتاق مواجه است، سطح اشغال هتل‌های آن از ماه آذر تا نوروز (فروردین) بسیار پایین می‌آید. درحال حاضر کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت هتل‌های این شهر تکمیل است. چنین آماری طبیعتا صرفه اقتصادی و انگیزه‌های سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد؛ وقتی قرار است چهار پنج ماه از سال درآمدی نداشته باشید و هزینه‌ها را نتوانید تامین کنید و هتل‌تان هم خالی از مسافر باشد، دیگر رغبتی نمی‌ماند تا سرمایه تازه‌ای به این بخش وارد شود. باید برای این معضل فکری کرد.

او ادامه داد: اطلاع دارم همه هتل‌های اصفهان با کمبود مسافر مواجه‌اند. اگر سطح اشغال همه هتل‌های اصفهان را درنظر بگیریم میانگین اشغال ظرفیت آن‌ها زیر ۳۰ درصد است که باعث می‌شود سرمایه‌گذار از این شهر فرار کند و اتفاقات خوبی در اصفهان رخ ندهد.

وی ادامه داد: اصفهان شهری توریستی است و از لحاظ آب و هوا برای تدوام جریان گردشگری در فصل زمستان مشکلی ندارد. مسلما سطح تحمل مسافر هم آنقدر پایین نیست که جغرافیا و شرایط اقلیمی این منطقه را نپذیرد، در نتیجه بهتر است با برگزاری جشنواره و طراحی تور‌هایی مناسب برای فصل خلوت، به این شهر توریستی رونق داد.

عضو جامعه هتلداران اصفهان تاکید کرد: اگر قرار است سرمایه‌گذاری در اصفهان رونق بگیرد، نخست باید بحث اشغال هتل‌ها در فصل کم مسافر را حل کرد.

او با مقایسه وضعیت سفر به این استان در چند سال اخیر، اظهار کرد: آمار‌های حال حاضر اصلا با ابتدای برجام قابل مقایسه نیست. با آغاز تحریم‌های آمریکا با افت و ریزش مسافر مواجه شدیم. البته بررسی آمار سال به سال نشان می‌دهد امسال به نسبت سال گذشته وضعیت ۵ تا ۱۰ درصد بهتر بوده، ولی با برجام اصلا قابل مقایسه نیست. آن موقع گردشگران خارجی تا اواسط آذرماه به ایران سفر می‌کردند حتی در دی و بهن‌ماه مسافر داشتیم. فصل بعدی سفر از اواسط اسفندماه شروع می‌شد، ولی الان اینگونه نیست.

وی درباره شرایط سفر‌های داخلی نیز گفت: وضعیت سفر ایرانی کمی بهتر شده است. آن افزایش ۵ تا ۱۰ درصد سفر‌ها شاید به مسافر ایرانی برگردد، هرچند ادامه این روند به بنزین و سوخت بستگی دارد.

لوافان ادامه داد: بازار توریست ایران روند ثابتی پیدا کرده و به شوک نیاز دارد. فکر می‌کنم اقداماتی که متولی گردشگری در بازار‌های چین و عمان آغاز کرده تا سال آینده اثر خود را نشان دهد. به هر حال نباید از مسائل سیاسی غافل شویم، برای گردشگری امنیت مساله مهمی است، از سویی تبلیغات جهانی روی تصمیم‌گیری‌ها او اثر زیادی دارد. طرف ایرانی باید تلاش بیشتری داشته باشد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: