رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت محصولاتی چون گوجه‌فرنگی، بارش باران در جنوب کشور و نرسیدن این محصولات به بازار است.
کد خبر: ۶۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲        04 December 2019

محمدرضا فلاح با اشاره به بالا رفتن قیمت گوجه فرنگی در بازار، گفت: علت افزایش قیمت صیفی‌جات علی‌الخصوص گوجه فرنگی در هفته گذشته بارش باران به صورت وسیع و گسترده در جنوب کشور است که هنوز در استان بوشهر ادامه دارد و باعث شده کشاورزان نتوانند محصول را برداشت کنند.

وی در ادامه افزود: البته ما باید از بارش این رحمت الهی خوشحال باشیم هر چند باعث به تعویق افتادن برداشت‌ها شده است.

رئیس اتحادیه میوه فروشان در خصوص قیمت گوجه گفت: در حال حاضر در میادین اصلی، قیمت گوجه فرنگی حدود ۱۰ هزار تومان است و در واحدهای صنفی با قیمت ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان عرضه می شود.

فلاح در ادامه در خصوص محصولات فصل مانند شلغم و چغندر گفت: این محصولات که با توجه به فصل مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد نسبت به سال گذشته در مواردی مانند هزینه جابجایی و دستمزدهای کارگران افزایش قیمت جزئی داشته‌اند که در حال حاضر حتی با این افزایش گران نیستند.

وی گفت: شلغم، هویج، چغندر همگی حدود چهار هزار تومان است، قیمت میوه و سبزی ارتباط مستقیمی با تقاضای آن دارد یعنی هر چه تقاضا بالاتر باشد قیمت آن هم بالاتر است.

رئیس اتحادیه میوه فروشان در خصوص قیمت پرتقال هم گفت: از گذشته پرتقال جنوب به دلیل کیفیت، طعم بهتر و عرضه کم آن از پرتقال شمال دارای قیمت بالاتری بوده در حال حاضر هم پرتقال شمال در واحدهای صنفی با قیمت حدود سه تا پنج هزار تومان و پرتقال جنوب هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار تومان عرضه می‌شود، قیمت سیب خوب هم حدود هفت هزار تومان است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: