رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری دانشجویان نخبه دارای معلولیت دانشگاه‌های دولتی از ۱۶ آذر ماه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰        04 December 2019

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز چهارشنبه (۱۳ آبان ماه) در نشست صمیمی با دانشجویان نخبه دارای معلولیت اظهار کرد: امروز زمانی است که مانند گذشته به معلولان نگاه نمی‌شود.

وی گفت: امروز معلولان شهروندانی هستند مانند سایر شهروندان و تبعیض باید از بین برود، چراکه معلولان ۱۰ درصد از جامعه هستند و درخواست عمومی این است که تبعیضی نباشد و شرایط برابر باشد.

قبادی دانا با بیان اینکه سازمان بهزیستی شرایط را در جامعه برای معلولان باید فراهم کند تا مستقل شوند، افزود: همچنین بهزیستی باید زمینه مشارکت اجتماعی معلولان را فراهم کند تا این افراد جزء مدیران و رهبران جامعه شوند.

وی ادامه داد: در کشور ما قانون و دانش کم نداریم، اما مشکل ما این نیست که چند درصد از قوانین و دانش ما اجرا می‌شود که در این موضوع ضعف داریم، حال اگر بتوانیم به قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که در سال ۹۶ مصوب شد و در اردیبهشت ماه ۹۷ قابلیت اجرا پیدا کرد، عمل کنیم حتما مشکلات مرتفع می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به مناسبت روز دانشجو برای مددجویان سازمان بهزیستی که در دانشگاه‌های دولتی درس می‌خوانند از ۱۶ آذر ماه امسال ۴۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان مستمری واریز می‌شود.

وی گفت: به مناسبت روز جهانی معلولان و روز دانشجو به دانشجویان نخبه دارای معلولیت هدیه‌ای اعطا می‌شود.

قبادی دانا بیان کرد: براین اساس قانون استفاده افراد دارای معلویت از وسایل ورزشی دولتی و شهرداری رایگان است که باید این حق را مطالبه کنیم و در ارتباط با بحث تحصیلات ماده ۹ این قانون می‌گوید فرد دارای معلولیت در سنین مختلف از آموزش عالی رایگان بهره‌مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افرادی که در ۷ دهک پایین درآمدی هستند از تحصیلات رایگان باید بهره‌مند شوند که ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تمام دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند و شهریه دانشگاه آزاد برای آن‌ها باید رایگان باشد که ۸۰ درصد بهزیستی پرداخت می‌کند و ۲۰ درصد تخفیف دانشگاه است.

قبادی دانا افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد شهریه دانشگاه‌های سراسری، غیرانتفاعی و پیام نور دانشجویان دارای معلولیت را سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند.

وی درباره استخدام ۳ درصدی معلولان گفت: براساس قانون ۳ درصد استخدام دستگاه‌ها باید برای معلولان باشد که از طریق آزمون این اتفاق می‌افتد.

قبادی دانا گفت: از سال ۹۱ تاکنون یک استخدام دولتی در بهزیستی نداشتیم، چراکه باید آزمون استخدامی برگزار می‌شد و این مشکلات در حال برطرف شدن است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره معلولان سرپرست خانواری که فرزندانشان در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند، گفت: این امکان را فراهم می‌کنیم که فرزندان آن‌ها از کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دارای معلولیت که تحت پوشش بهزیستی هستند و در دانشگاه دولتی تحصیل می‌کنند، کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: