نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: قاضی می‌تواند مجازات جایگزین حبس را برای عاملان اهانت به کودک زباله گرد پیش‌بینی کند.
کد خبر: ۶۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱        04 December 2019
محمد کاظمی در مورد اهانت به کودک زباله گرد، گفت: این اقدام باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد و باید با عاملان، برخورد قانونی مناسب انجام شود و مشارکت کنندگان در آزار رساندن به کودک هم مورد مجازات قرار گیرند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: عنوان بزه و جرم مذکور توهین است و مجازات توهین به افراد تا ۷۴ ضربه شلاق است و همچنین  قاضی می‌تواند مجازات حبس را پیش بینی کند البته با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی مجازات جایگرین حبس راهم می‌تواند در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مجازات‌هایی برای افرادی که حقوق کودک را به هر نحوی نقض می‌کنند در نظر گرفته شده است، افزود: ایرادات لایحه حمایت از کودکان در کمیسیون قضایی مجلس رفع شده و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد؛ در این لایحه مسئولیت و وظایف نیروی انتظامی و همچنین مکان‌های مشخصی برای نگهداری کودکانی که مورد آزار قرار می‌گیرند پیش بینی شده است.

تصویب قوانین تنها راهکار پایان کودک‌آزاری نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کنار رفع خلاء‌های قانونی باید فرهنگ سازی مناسب برای مقابله با کودک آزاری انجام شود، گفت: تصویب قوانین تنها راهکار پایان کودک‌آزاری نیست بلکه باید رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی در کنار فرهنگ سازی در دستور کار قرار گیرد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: