سومین دیدار بن علوی در ۸ ماه از تهران؛
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با وزیر خارجه عمان گفت که ائتلاف‌های منطقه‌ای می‌تواند بدون حضور ودخالت بیگانگان ضامن امنیت پایدار در منطقه باشد.
کد خبر: ۶۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸        02 December 2019

 دریابان علی شمخانی امروز دوشنبه در دیدار یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان با اشاره به تلاش ناکام آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین المللی به بهانه برقراری امنیت در خلیج فارس افزود: تنها ائتلاف‌هایی در منطقه راه‌گشا، امنیت‌ساز و پایدار می‌ماند که بیگانگان در آن نفوذ و دخالتی نداشته باشند.

شمخانی اظهار داشت: کشوری که به هیچ یک از تعهدات خود نه در ارتباط با ایران و نه در مراوده با سایر کشور‌ها پایبند نیست، نمی‌تواند قابل اعتماد باشد. وی خاطرنشان کرد: کشور‌هایی که بیشترین سهم را در ایجاد تنش و ناامنی در منطقه داشته‌اند و با به راه انداختن جنگ‌های متعدد و گسترش تروریسم، منطقه را به آشوب و نابودی کشاندند هرگز به دنبال ثبات و امنیت خلیج فارس نبوده و صرفا تامین منافع خود و غارت منطقه را دنبال می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ادامه جنگ در یمن یکی دیگر از نشانه‌های رویکرد جنگ طلبانه و امنیت سوز قدرت‌های سلطه‌گر و عوامل منطقه‌ای آنان است، تصریح کرد: ادامه این نسل کشی جز در خدمت منافع دشمنان صلح و امنیت منطقه همچون آمریکا و اسراییل نیست و عربستان باید با تسلیم برابر خواست مردم مقاوم یمن بیش از این ثبات و امنیت منطقه را به خطر نیندازد.

در این دیدار وزیر خارجه عمان با ابراز خرسندی نسبت به رایزنی مستمر دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: تنش در منطقه به نفع هیچیک از کشورهای حوزه خلیج فارس نبوده و باید از توسعه آن به هر نحو جلوگیری شود.

بن علوی مواضع اصولی تهران و مسقط در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را بسیار نزدیک و همگرا عنوان کرد واظهار داشت: روابط گرم و صمیمی دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و بازرگانی می تواند با برداشتن گام‌های جدید جهش قابل توجهی داشته باشد‌.

وزیر امور خارجه سلطنت عمان، دستیابی به امنیت پایدار در منطقه را نیازمند توافق و تفاهم مجموعه کشورهای منطقه و رفع سوء تفاهم‌های موجود عنوان کرد و اظهار داشت: عمان همواره آمادگی دارد از مجموعه ظرفیت‌های خود برای رفع تنش‌های موجود و ایجاد زمینه گفتگوی سازنده میان کشورهای منطقه بهره بگیرد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: