معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دو زن باردار در هرمزگان به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۶۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲        01 December 2019

دکتر محمود حسین پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون ۸۸ فرد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در هرمزگان شناسایی شده اند، افزود: آنفلوآنزا بیماری واگیرداری است که توسط نوعی ویروس آر. ان.‌ای از خانواده اورتومیکسویریده (Orthomyxoviridae) ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماری با تب شدید آغاز می‌شود و اگر فرد مبتلا به آنفلوآنزا، عطسه یا سرفه کند، ویروس در هوا پخش می‌شود.

حسین پور با اشاره به اینکه تب شدید، سردرد، درد بدن، احساس خستگی و درد‌های عضلانی از دیگر علایم ابتلا به این بیماری است، اظهار کرد: مبتلایان هنگام عطسه و سرفه باید معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: جلوی دهان خود را با دستمال بگیرند تا قطره‌های آلوده به ویروس در فضا پخش نشود.

وی عنوان کرد: رعایت بهداشت فردی مانند شستن مکرر دست‌ها به مدت ۳۰ ثانیه در شرایط مختلف به ویژه قبل از غذا بهترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا است.

حسین پور در پایان گفت: با توجه به اینکه شیوع این بیماری در محیط‌های سربسته مانند مدارس، مهد‌های کودک بیشتر است، ضرورت دارد که فرد بیمار از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: