اقدام مهناز افشار و حضور در یک شبکه سعودی واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت اما کسی را متعجب نکرد.
کد خبر: ۶۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳        26 November 2019

 زمانی که همه از اقدام مهناز افشار نسبت به حضور این بازیگر در یک شبکه سعودی آگاه شدند واکنش‌های مختلفی را نشان دادند اما رفتنش به شبکه «ام بی سی» هیچ کس را شوکه نکرد. بسیاری زودتر از این منتظر چنین اتفاقی بودند اما پیشنهاد‌هایی که برای بازیگری در چند فیلم سینمایی وجود داشت، مهاجرت او را عقب می‌انداخت. مهناز افشار هم می‌خواست از جایگاهش در سینمای ایران تمام استفاده را ببرد هم خود نمایی و اظهار نظر‌ها درباره هر چیز.

پروژه ناکام در نمایش وطن پرستی
خانم بازیگر هر چند وقت یکبار کلاهش را به آن سر دنیا می‌انداخت و پول‌های میلیونی حاصل از بازی در فیلم‌های سینمایی را جای دیگر خرج می‌کرد. در عین حال برای حفظ ظاهر همچنان خود را وطن پرست معرفی می‌کرد. حتی برای این موضوع حاضر بود پا روی ارزش‌های ایرانیان بگذارد و در آستانه اربعین حسینی، پیاده روی اربعین را با شعار «حب الوطن یجمعنا» زیر سوال ببرد.

افشار در واکنش به کاربری که به او یادآوری کرده بود «ایران» در زبان عربی الـ نمی‌گیرد، نوشت: «در عمل مهمه، خیلی هم زیبا و درسته.» که اگر خودش اهل عمل بود در شبکه‌ای که هزینه‌های آن توسط رژیم سعودی برای داوری شوی استعدادیابی «پرشیا گات تلنت» حضور نمی‌یافت!

او حتی گردنبندی از نقشه ایران به گردن می‌اندازد اما حضور او در شبکه‌ای که مالک آن عربستان سعودی است موضوع دیگری را نشان می‌دهد که هیچ عرقی به وطن خود ندارد همانطور که بعد از ازدواج هم فرزندش را در خارج از کشور به دنیا آورد.

«ام بی سی»، مانند «اینتر نشنال» و «بی بی سی»
مهناز افشار مدتی بعد از رفتنش به خارج از کشور در مصاحبه اینترنتی با فریدون جیرانی اینطور گفت: «من به وطنم به یک دلیل بزرگ برمی‌گردم. مادر من آن‌جا نفس می‌کشد، پدر من آن‌جا خاک است، از همه مهم‌تر ریشه من آن‌جاست!» حالا چه شد که افشار سراغ یک شبکه سعودی رفت؟ ام بی سی را ولید بن ابراهیم برادر همسر سوم ملک فهد تاسیس کرد. این شبکه تلویزیونی خود را در لندن آغاز به کار کرد و به‌طور مستقیم به دست خاندان پادشاهی سعودی اداره می‌شود. عبدالعزیز بن فهد «برادرزاده ولید ابراهیم مؤسس ام‌بی‌سی» ۵۰ درصد از سهام «ام‌بی‌سی» را در اختیار دارد گفته شده که بسیاری از برنامه‌های ام‌بی‌سی را او تأمین کرده و نفوذ بسیاری در العربیه دارد.

خداحافظی که برای هیچ کس تلخ نیست
حالا که افشار به «ام بی سی» رفته، خبری از اعتراض و شکایت نیست. کسی از اتفاقات به وجود آمده متعجب نشده است. او حالا هر چه می‌گفت را عملی کرده و برای اولین بار پرده از واقعیت شعار‌های وطن پرستانه اش برداشته است. سینمای این روز هم دیگر منتظر او نیست. بازیگر‌ها هم از جدال با او و اظهار نظرهایش خسته شده بودند. سینما هم که برای معرفی بازیگر‌های زن به دنبال خوش استایل‌ها و خوش چهره هاست، دیگر کاری با افشار ندارد. بازیگری که سحر قریشی درباره اش گفت، حالا هم پیر شدی هم دیگر شبیه کسی نیستی.

اما خانم افشار کدام را باور کنیم، حرف‌هایتان درباره وطن‌پرستی یا دلار‌های عربستانی؟

منبعک باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: