رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند جنبش جهاد اسلامی در تنش اخیر از موشکی جدید استفاده کرده که سبب نگرانی و شگفتی مقامات اسرائیل شده است.
کد خبر: ۶۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷        16 November 2019

 رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند جنبش جهاد اسلامی در تنش اخیر با نوار غزه، از نوعی موشک جدید استفاده کرده که نگرانی و شگفتی تل آویو را برانگیخته است.

پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل به نقل از کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: جنبش جهاد اسلامی از نوعی موشک با کلاهک ۳۰۰ کیلوگرمی در این درگیری‌ها استفاده کرد.

تایمز اسرائیل همچنین اعلام کرد در گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی که روز جمعه پخش شد، آمده بود: این موشک که از بیشتر موشک‌های شلیک شده از سوی این گروه، مواد منفجره بیشتری حمل می‌کرد، در منطقه‌ای سرباز و غیرمسکونی در حوالی غزه فرود آمد و حفره‌ای دایره‌ای شکل به قطر ۱۶ متر و عمق دو متر ایجاد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: اندازه این موشک سبب شگفتی اسرائیلی‌ها شد. جنبش جهاد اسلامی در برخی جوانب توانسته از توانایی فنی جنبش حماس بسیار جلوتر رود؛ هر چند جنبش حزب الله لبنان موشک‌هایی به این اندازه و بلکه بزرگتر برای هدف قرار دادن اسرائیل دارد که برخی از آنها، دارای سیستم‌های هدایت شونده دقیق هستند.

گفتنی است از نیمه شب سه شنبه تا پنج شنبه صبح، رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در حال درگیری بودند که در پی آن، بیش از ۴۵۰ موشک و خمپاره به سوی سرزمین‌های اشغالی از نوار غزه شلیک شد. رژیم صهیونیستی نیز تلاش کرد پایگاه‌ها و تأسیسات تسلیحاتی جنبش جهاد اسلامی را در این درگیری هدف قرار دهد.

همچنین منابع فلسطینی از شهادت ۳۴ نفر از ساکنان غزه در این درگیری‌ها خبر می‌دهند.

 

منبع:تایمز آو اسرائیل

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: