رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در گذشته متوقف شویم، مطمئنا با چالشهایی رو برو خواهیم شد، تاکید کرد: در علم و فناوری شکست معنا ندارد و تا به بن بست نرسیم پیشرفت نخواهیم کرد.
کد خبر: ۶۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱        16 November 2019

 محمد رضا عارف به همراه جمعی از نمایندگان مجلس در بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران و در جمع مدیر و کارکنان این پژوهشگاه با تقدیر از تلاشهای ارزشمند صورت گرفته در سازمان فضایی ایران بر لزوم سرمایه گذاری در فناوری های پیشرفته تاکید کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم قله های علم و فناوری را فتح کنیم راهی جز رسیدن به فناوری های پیشرفته نداریم. به همین دلیل در سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور فناوری‌های پیشرفته در اولویت قرار گرفتند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر در گذشته متوقف شویم، مطمئنا با چالشهایی رو برو خواهیم شد، تاکید کرد: در علم و فناوری شکست معنا ندارد و تا به بن بست نرسیم پیشرفت نخواهیم کرد. کسانی که از شکست صحبت می کنند یا از فناوری سررشته ای ندارند و یا توقعات بیجا از این حوزه دارند.

وی با بیان اینکه پیشرفت در علم و فناوری باید با امید و ایمان ادامه پیدا کند، تصریح کرد: پژوهشگاه فضایی باید وظیفه ستادی قائل باشد و با دیگر مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و نیز دانشمندان و نخبگان جوان ارتباط و همکاری مستمر داشته باشد.

عارف با بیان اینکه در امور پژوهشی موازی کاری ها باعث رقابت می شود، خاطرنشان کرد: نباید از انقلاب صنعتی چهارم غافل شویم و وزارت ارتباطات می تواند در ورود به انقلاب صنعتی چهارم پیش قدم باشد.

وی افزود: بر این باور هستیم که با سمت و سویی که کشور در حوزه فناوری فضایی می گیرد می توانیم در میان کشورهای برتر در این حوزه قرار بگیریم و در کمتر از ۲۰ سال که از اجرای این سیاست ها گذشته است وضعیت خوبی در این حوزه داریم.

عارف با اشاره به بازدیدی که از توانمندی ها و فعالیت های پژوهشگران فناوری فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران داشته، تصریح کرد: ما امیدواریم با انجام این فعالیت ها به جایگاهی که در شأن ایران است در دنیا برسیم.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در حال حاضر یک پله از هم گرایی فناوری ها در حال عبور هستیم، گفت: با سمت و سویی که دنیا در حوزه فناوری فضا گرفته است این فناوری جایگاه خاصی دارد و ما اگر بخواهیم مطالبات و نیازهای کشور را در زمینه های مختلف تامین کنیم و به کشورهای منطقه نیز سرویس دهیم و همچنین در دنیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم، حتما باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: این سرمایه گذاری نباید محدود به سرمایه گذاری دولتی باشد و راهبرد اصلی کشور باید استفاده از تمامی توانمندی ها و پتانسیل ها با حمایت بخش خصوصی باشد و امیدواریم وزارت ارتباطات، دولت و مجلس حمایت جدی تری نسبت به فناوری فضایی که اولویت کشور است داشته باشند.

 

منبع:امیدنامه

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: