دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از ژاپن خواست پرداخت‌های سالانه به نیرو‌های آمریکایی مستقر در این کشور را چهار برابر (حدود ۸ میلیارد دلار) کند.
کد خبر: ۶۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳        16 November 2019

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ژاپن خواست پرداخت‌های سالانه به نیرو‌های آمریکایی مستقر در این کشور را چهار برابر (حدود ۸ میلیارد دلار) کند؛ این اقدام در راستای کوشش‌های واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن متحدانش در جهت افزایش بودجه دفاعی‌شان صورت می‌گیرد.

این تقاضا در سفری که جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ در ماه ژوئیه به این منطقه داشت، مطرح شد و «مت پوتینگر» که در آن زمان مدیر بخش آسیای شورای امنیت ملی آمریکا بود، این خبر را به نقل از یکی از مقامات سابق واشنگتن به مجله امور جهانی آمریکا داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن این گزارش را تکذیب کرد و گفت که هیچ مذاکراتی بین ژاپن و آمریکا در مورد توافق جدید، صورت نگرفته است. با این حال، بنابر گزارش خبرگزاری کیودو، مقامات ژاپنی به بولتون گفتند که این افزایش، «غیرواقع‌بینانه» است و ژاپن در حال حاضر، سهم بیشتری نسبت به سایر متحدان آمریکا می‌پردازد.

قرارداد کنونی آمریکا با ژاپن که ۵۴ هزار نیروی آمریکاییِ مستقر در ژاپن را پوشش می‌دهد در ماه مارس سال ۲۰۲۱ منقضی خواهد شد.

دونالد ترامپ، از آغاز کمپین انتخاباتی خود تاکنون بار‌ها اعلام کرده که متحدان آمریکا از جمله کشور‌های عربی و کشور‌های شرق آسیا، باید هزینه حمایت نظامی آمریکا از کشورهایشان را افزایش دهند.

 

منبع:فارن پالیسی

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: