«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به شمال این کشور سفر کرده است از سوی اهالی این منطقه به دلیل اهمال و کم کاری دولت به وضع آنها مورد نکوهش و تحقیر قرار گرفت.
کد خبر: ۶۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶        13 November 2019

در ویدئویی که امروز چهارشنبه در کانون توجه رسانه‌های انگلیس قرار گرفت یکی از اهالی شهر سیل‌زده دونکستر به جانسون میگوید: علاقه‌ای به صحبت با شما ندارم. هیچ کمکی به ما نکردید و اکنون هم نمی‌دانم اینجا چه می کنید؟

همچنین فرد دیگری هم در این ویدئو دیده می شود که به طعنه می گوید «بالاخره فرصت کردید به ما سری بزنید؛ اما این وضعیت ما در چند روز گذشته بوده است»

بارندگی‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها از جمعه گذشته سبب جاری شدن سیل‌های در بخش‌هایی از شمال و مرکز انگلیس و تخلیه صدها نفر در مناطق سیل زده شده است.

«جرمی کوربین» و «جو سوینسون» رهبر احزاب کارگر و لیبرال دمکرات خواستار اعلام وضعیت اضطرار ملی شده‌اند. جانسون دیروز بر اثر افزایش فشارها نسبت به کوتاهی دولت به منظور بررسی وضعیت سیل‌زدگان  نشست اضطراری تشکیل داد.

در همین پیوند، ارتش انگلیس برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان وارد صحنه شده و از طریق بالگرد برای قربانیان بسته‌های کمک‌های بشردوستانه حواله می‌کند. منتقدان از جمله جرمی کوربین می گویند اگر این حادثه در لندن رخ داده بود، دولت عکس‌العمل سریع‌تری را نشان می‌داد.

آژانس محیط زیست انگلیس در زمان حاضر ۳۴ هشدار در مورد جاری شدن سیل و پنج هشدار بحرانی در امتداد    رودخانه دان در شهر دونسکتر صادر کرده است. بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی در این شهر زیر آب رفته و یک هزار و ۲۰۰ ساختمان تخلیه شده‌اند.

همچنین اهالی روستای فیش‌لیک در نزدیکی دونسکتر، پس از آنکه سیل این منطقه را درنوردید، آواره شده و شب‌ها را در استراحت‌گاه های اضطراری شهرداری سپری می کنند.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به دلیل وقوع طوفان‌های فصلی دریایی، دائماً با بارش شدید باران و سیل‌های مخرب مواجه می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده جاری شدن سیل و وقوع توفان های فصلی در انگلیس طی یک دهه گذشته، میلیاردها پوند به این کشور خسارت زده و جان ده‌ها نفر را گرفته است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: