یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که «تشدید آلودگی هوا هزینه‌ای سنگین به اقتصاد و سلامت تحمیل می‌کند» گفت: آلودگی هوا خطرات جدی برای سلامت دارد باید هر چه سریعتر فکری برای رفع آن شود.
کد خبر: ۶۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰        13 November 2019

محمد نعیم امینی فرد، در توضیح تاثیرات آلودگی هوا بر مردم گفت: آلودگی هوا بر تمامی ارگان‌های بدن تاثیر سوء و مستقیم دارد تاثیرات آن بر دستگاه‌های تنفسی و عروقی ثابت شده و در دراز مدت از نظر ایجاد عوارض و مرگ و میر به خصوص در گروه‌های خطر یعنی کودکان و کهنسالان تاثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به این که آلودگی هوا بر سیستم عصبی انسان تاثیر می‌گذارد باعث تحریک پذیری و ایجاد رفتارهای پر خطر بین شهروندان می‌شود. همچنین سکته‌های قلبی هم از دیگر عوارض آن است. نتیجه آن است که آلودگی هوا تاثیرات اقتصادی شدید و هزینه سنگینی به اقتصاد سلامت تحمیل می‌کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاثیرات بین نسلی با آلودگی‌های هوا را ثابت شده عنوان و اظهار کرد: بسته به نوع آلودگی هوا تاثیرات دراز مدتی خواهد داشت اگر گازهای گلخانه‌ای و به دنبال آن آسیب به لایه ازن وجود داشته باشد انواع و اقسام سرطان‌های پوستی و به دنبال آن عوارض ناشی از تغییرات ژنتیکی را همراه دارد. برخی آلاینده‌ها تاثیرات فوری بر سیستم‌های عصبی، قلب و عروق می‌گذارد لذا به صورت کلی میزان آسیب بر قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است.

امینی فرد در جمع بندی با تاکید بر این‌که «آلودگی هوا خطرات جدی برای سلامت مردم در پی خواهد داشت» تصریح کرد: باید فکری برای حل مشکل آلودگی هوا کرد. نمونه آن تغییر نوع استفاده از سوخت‌های فسیلی است که اثرات مخربی دارد با وجود بهبودی در سال‌های اخیر ولی باز هم باید به سمت سوخت‌های پاک برویم و ضمن تجهیز ناوگان عمومی فضای سبز مناسب و کافی وجود داشته باشد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: