یک وکیل دادگستری در واکنش به صحبت‌های امروز رییس جمهور درباره روشن شدن ابعاد فسادهای میلیارد دلاری گفت: اگر قرار است مبارزه جدی با فساد داشته باشیم اراده جدی و همکاری هر سه قوه با هدایت دستگاه قضایی ضروری است.
کد خبر: ۶۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱        10 November 2019

رسول کوهپایه زاده در این باره اظهار کرد: در پاسخ به اظهارات امروز رییس جمهور باید صحبت‌های یکی دو هفته پیش رییس قوه قضاییه را یادآوری کنم. آیت الله رییسی گفته بودند که کار مبارزه با فساد جدی است و دستگاه قضایی هم با تحت فشار قرار دادن از میدان خارج نمی شود. این صحبت‌های رییس قوه قضاییه نشان می‌دهد که ایشان از مبارزه جدی با فساد که پرچمش را اخیرا قوه قضاییه در دست گرفته آگاه هستند و حتما عکس العمل‌هایی در بر خواهد داشت.

وی افزود: به هرحال مساله‌ای که مطرح است این است که معمولا مفسدین اقتصادی سعی می کنند به مراکز قدرت نزدیک شوند و وقتی قوه قضاییه با قاطعیت برخورد می کند سرو صداهایی از جاهایی بلند می شود. به نظرم ما چاره ای نداریم که همه به قانون تمکین کنیم و اصل تفکیک قوا را فراموش نکنیم.

این حقوقدان تصریح کرد: همین طور که دستگاه قضایی در امور اجرایی و دولتی دخالت نمی کند و نباید دخالت کند، اموری که مربوط به مسایل قضایی است باید با اعتماد به قوه قضاییه و تمکین در برابر قانون صورت گیرد و کار را به اهلش بسپاریم.

وی یادآور شد: قطعا سران قوا جلسات مشترکی دارند و خیلی ابهامات را می شود در جلسات خصوصی مطرح کرد. اگر قرار است مبارزه جدی با فساد داشته باشیم اراده جدی و همکاری هر سه قوه را با هدایت دستگاه قضایی می طلبد.

وی در پاسخ به اینکه چرا رییس جمهور این سخنان را مطرح کرده و تاکنون این فسادها رسیدگی نشده است؟ گفت: این سوال را باید از خود آقای روحانی بپرسید زیرا رییس جمهور بهتر می دانند چه موضوعی باعث شده که ایشان بیاید و این مساله را به صورت عمومی و علنی مطرح کند. حتما ایشان خودش بهترین پاسخ را دارد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: