یک مقام امنیتی کره جنوبی از تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات دو جانبه خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵        10 November 2019

 مشاور امنیت ملی کره جنوبی روز یکشنبه گفت آمریکا به طور جدی به دنبال متقاعد کردن کره شمالی برای برگشتن به پای میز مذاکره است.

در حالی که تلاش‌ها برای برگزاری مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ به بن‌بست رسیده، «چونگ ایوی یونگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی به خبرنگاران گفت کره جنوبی مهلت کره شمالی را بسیار جدی گرفته است.

این مقام کره جنوبی گفت در صورت گذشت این مهلت زمانی بدون نتیجه مثبت، برنامه‌های مختلف اضطراری را برای این شرایط در نظر گرفتیم. تنها در صورتیکه مذاکرات میان مقامات بلندپایه انجام و به پیشرفت‌های ضروری منجر شود، نشست سوم میان کره شمالی و آمریکا محتمل خواهد بود.

وی با اشاره به مهلت یکساله اعلام شده از سوی کره شمالی گفت از نزدیک با آمریکا برای یافتن راهکاری در این خصوص همکاری خواهیم داشت.

در ماه آوریل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به آمریکا مهلتی یکساله داد تا انعطاف پذیری بیشتری را در مذاکرات دو جانبه اعمال کند. مقامات کره شمالی همچنین به آمریکا در خصوص نادیده گرفتن این اولتیماتوم هشدار دادند. یک دیپلمات ارشد کره شمالی روز جمعه گفت فرصت پیشرفت در مذاکرات با آمریکا کمتر شده است و پیونگ یانگ انتظار دارد واشنگتن تا پایان سال آینده اقدامات متقابلی را انجام دهد.

مذاکرات به منظور برچیدن برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی از زمان نشست دوم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون که در ماه فوریه در ویتنام برگزار شد و با شکست مواجه گردید، متوقف شده است. ترامپ و کیم جونگ اون بار دیگر در ماه ژوئن در مرز دو کره با یکدیگر دیدار و توافق کردند تا مذاکرات از سر گرفته شود.

این در حالی است که پیشتر سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی به مسأله خرید جنگنده‌های اف-۳۵ شبح آمریکا از سوی کره جنوبی اشاره و اعلام کرد کشورش به انجام گفت‌وگویی که با تهدیدات نظامی همراه باشد، علاقه‌ای ندارد.

 

منبع: خبرگزاری رویترز

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: