رئیس استاندارد مصوبات جدید را به خودروسازان ابلاغ کرد؛
رئیس سازمان استاندارد گفت: در جلسه شب گذشته شورای عالی استاندارد برای توقف تولید دو خودرو پژو ۴۰۵ و پراید تصمیم‌گیری شد و زمان توقف قطعی آن به خودروسازها ابلاغ شد.
کد خبر: ۶۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸        10 November 2019

نیره پیروزبخت در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات شب گذشته شورای عالی استاندارد در خصوص خودرو گفت: در جلسه شب گذشته این شورا برای توقف تولید دو خودرو پژو ۴۰۵ و پراید تصمیم‌گیری شد و زمان توقف قطعی آن به خودروساز‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: مقرر شد که تولید پراید از ابتدای مرداد ۹۹ و پژو ۴۰۵ GLX از ابتدای خرداد ۹۶ متوقف شود. در عین حال اگر شرایط مهیا بود خودروسازان خودرو‌های جدیدی را جایگزین این دو خودرو کنند.

پیروزبخت در خصوص توقف تولید سایر خودرو‌های قدیمی گفت: سازمان استاندارد طی شش ماه آینده گزارشی را به شورای عالی استاندارد ارائه خواهد کرد تا براساس آن، برای توقف تولید سایر خودرو‌های قدیمی تصمیم‌گیری شود.

به گفته وی، نکته حائز اهمیت این است که در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ها نمی‌توانیم به یکباره حجم زیادی از تولید خودرو را موقف کنیم و باید این امر به صورت پلکانی صورت بگیرد. امیدواریم تا پایان سال یک جلسه دیگر شورای عالی استاندارد برگزار شود تا برنامه زمان‌بندی توقف خودرو‌های دیگر نیز اعلام شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: