روایتی از حضور حاشیه ساز یکی از بازرسان آژانس در نطنز ؛
حضور حاشیه ساز یکی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سایت هسته‌ای نطنز به شدت خبرساز شد.
کد خبر: ۶۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴        10 November 2019

بازرس آژانس که چند روز پیش برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای به ایران آمده بود کیفی به همراه داشت که مشکوک بود به همین علت ماموران ما مانع از ورود وی به تاسیسات شدند.

پایگاه خبری نورنیوز با پخش عکس نوشته‌ای به جزئیات بیشتری از این موضوع پرداخته و نوشته است: هنگام ورود این خانم بازرس به سایت نطنز، تجهیزات کنترلی علامت هشدار وجود مواد آلوده کننده را نشان داده است. بازرسان دیگری نیز همراه این خانم بودند، اما دستگاه‌های کنترلی تنها در مورد او هشدار دادند.

براساس مقررات بین‌المللی از ورود خانم بازرس به سایت نطنز جلوگیری و مراتب را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منعکس گردید.

پیش از کنترل لوازم و کیف خانم بازرس، وی وارد سرویس بهداشتی شده و پس از آن هشدار دستگاه‌ها متوقف گردید. کنترل سرویس بهداشتی استفاده شده از سوی خانم بازرس بوسیله دستگاه‌های هشدار دهنده وجود آلودگی مواد خطرناک را تایید کرد. شواهد موجود از دفع مواد خطرناک هنگام رفتن وی به سرویس بهداشتی خبر می‌دهد.

خانم بازرس پس از مواجه شدن با هوشیاری حرفه‌ای کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران و ناکامی در انتقال مواد خطرناک به سایت نطنز تصمیم گرفت خاک ایران را ترک نماید. تحقیقات گسترده ایران برای رسیدگی به اقدام غیرقانونی و ضدامنیتی خانم بازرس و بازیگران پشت پرده این ماجرا ادامه دارد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: