وزیرکشور هفتە وحدت را یادآور همبستگی و همدلی مردم ایران دانست و گفت: مردم ایران از هر قوم و مذهبی برابرند و همە با تمام وجود و با صلابت از ایران دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶        10 November 2019

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز و در جشن هفته وحدت که در سنندج برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از توفیق حضور در جمع مردم خوب کردستان در جشن میلاد پیامبر نور، رحمت و مهربانی، گفت: کردستان و کرد‌ها در تاریخ ایران ماندگار و جاودانه هستند.

وی افزود: فرهنگ و ادب، سنت‌ها و رسوم، عادات و اخلاق، اعتقادات و ایمان، پرکاری و تلاش، نشاط و شادابی از ویژگی‌های مردم خوب استان کردستان است.

وزیر کشور تاکید کرد: بخش اعظمی از امنیت کشورمان را مدیون مردم استان کردستان هستیم.

 رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نامگذاری هفته وحدت، همواره یادآور همدلی، همکاری و همراهی همه مردم برای ایران عزیز اسلامی است، عنوان کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که ان شاءا... قدردان ملت خوب و شریف باشیم.

وزیر کشور ضمن یادکردن از کسانی که در راه انقلاب، اسلام، امنیت و ایران فداکاری کردند و جانشان را تقدیم ایران کردند، گفت: شهدا مشاهیر اصلی ما در کنار مشاهیر فرهنگ، هنر، ادبیات، علم و شعر هستند که این شهدا در دامن آن محیط فرهنگی متاثر از مشاهیر پرورش یافته اند.

 رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ مشاهیر کرد در سال جاری گفت: ثابت کردید که این مردم از پشتوانه قوی در حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، هنری و علمی برخوردار است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: راه سربلندی بیشتر، راه توسعه و پیشرفت و راه ماندگاری و جاودانگی کردستان در این است که پیوند فرهنگ مردم کردستان را با فرهنگ ملی ایران، ناگسستنی‌تر و تاثیرگذاری این فرهنگ در فرهنگ ملی را هر روز بیشتر کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مردم ایران از چگونگی صلابت، اصالت، صافی و صداقت و صمیمیت و تاثیرگذاری و نفوذ فرهنگ مرد کرد مطلع باشند، یقینا کرد و کردستان در فرهنگ ایرانی جایگاه والاتر و بالاتری خواهد داشت.

وزیر کشور تاکید کرد: ما مردم ایران خود را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم، ما کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم. همه ما با صلابت از ایران عزیزمان دفاع خواهیم کرد و برای سربلندی این ملت و کشور در سال‌های آتی جشن‌های بزرگتری خواهیم گرفت.

 رحمانی فضلی در ادامه با بیان چند جمله به زبان کرمانجی گفت: کرد، کردستان، کرمانجی، ایلامی، خراسانی، کرمانشاهی، شیعه و سنی فرقی ندارد، همه ما ایرانی و موحد و همه ما دلباخته آموز‌های اصیل و اخلاقی اسلام هستیم.

رئیس شورای امنیت کشور، هفتە وحدت را یادآور همبستگی و همدلی مردم ایران دانست و گفت: مردم ایران از هر قوم و مذهبی برابرند و همە با تمام وجود و با صلابت از ایران دفاع می‌کنند.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: انشاالله خداوند توفیق دهد همه بتوانیم پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در قله‌های رفیع دنیا به اهتزاز درآوریم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: