عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از تذکر نمایندگان به رئیس جمهور در مورد شکل گیری مافیای صادرات مواد اولیه تولید قیر در وزارت نفت خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵        10 November 2019
احمد علیرضا بیگی از رانت و سوء استفاده مافیای وزارت نفت در صادرات مواد اولیه قیر (وکیوم با توم) علی رغم وجود بحران تامین قیر برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه فصل کار‌های عمرانی با توجه به سرمای هوا رو به اتمام است، افزود: کمبود قیر منجر به تعطیلی اجرای پروژه‌های عمرانی شده است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و سیاست داخلی تاکید کرد: وزارت نفت، وکیوم باتوم که ماده اولیه قیر است را در اختیار کارخانه‌های قیر قرار نمی‌دهد. به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه قیر و محصول نهایی قیر در سطح جهان، وزارت نفت از توزیع عادلانه ماده اولیه قیر سر باز می‌زند.

علیرضا بیگی افزود: البته برای گروه خاصی این ماده اولیه تأمین شده است. این گروه خاص نیز بدون اینکه فرآوری خاصی روی ماده اولیه انجام دهند، آن را صادر کردند و از این رهگذر پول کلانی به جیب زدند.

وی با بیان اینکه این گروه خاص، برخی تولید کنندگان قیر هستند که به جای تولید قیر و محصولات نهایی، مواد اولیه‌ای که وزارت نفت در اختیار آن‌ها قرار داده بود را صادر کردند، اظهار داشت: بقیه دست اندرکاران صنعت قیر نیز به دلیل اینکه با مشکل تهیه مواد اولیه تولید قیر روبرو بوده اند، با مشکلات متعددی مواجه شده اند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: حدود دو هزار کارگر در صنایع مختلف قیر مشغول به کار هستند که فرصت‌های شغلی آن‌ها به مخاطره افتاده است.

علیرضا بیگی با اشاره به بحران در اجرای پروژه‌های عمرانی و به مثابه آن از دست رفتن شغل کارگران پروژه‌های عمرانی و کارگران کارخانه‌های تولید قیر، یادآور شد: عملکرد وزارت نفت موجب سوء استفاده و رانت خواری افراد خاص شده است.

وی تصریح کرد: مافیایی در وزارت نفت مواد اولیه قیر را صادر می‌کند و فقط به برخی کارخانه‌های خاص، مواد اولیه می‌فروشد که این افراد و کارخانه‌ها نیز به جای تولید قیر، مواد اولیه را صادر می‌کنند و رانت بزرگی به جیب می‌زنند.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه طبق قانون بودجه، دولت مکلف به تأمین قیر رایگان برای پروژه‌های عمرانی است، افزود: طی ماه‌های اخیر، نمایندگان بار‌ها به وزارت نفت در این خصوص تذکر داده اند. امروز با بحران تأمین قیر پروژه‌های عمرانی مواجه هستیم؛ صدا و سیما نیز در این خصوص مستند مفصلی را به نمایش درآورد که نمایانگر سوء عملکرد وزارت نفت بود.

علیرضا بیگی گفت: در این خصوص نمایندگان تذکری را خطاب به رئیس جمهور تنظیم کردند که در روز یکشنبه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: