رئیس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: ۲ نفر در ارتباط با یک دندانپزشکی غیرمجاز شناسایی و همراه پرونده به مراجع قانونی تحویل شدند.
کد خبر: ۶۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱        10 November 2019
انور بهرامی از پلمب این دندانپزشکی غیرمجاز که هیچ پروانه و مجوزی نداشت و به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کرد با حکم دادستان خبر داد و اظهار داشت: همه مراکز غیرمجاز را شناسایی کرده و پرونده تخلف آن‌ها را تحویل مراجع قضایی می‌دهیم تا به صورت قانونی با آن‌ها برخورد شود.

وی اضافه کرد: ۲۵ مرکز پزشکی و زیبایی شامل دندانپزشکی، لیزر پوست و مو، حجامت و زالو درمانی به صورت غیرمجاز و غیرقانونی که در این شهرستان فعالیت می‌کنند، شناسایی شده‌اند.

بهرامی افزود: امسال شبکه بهداشت و درمان با بررسی در سطح شهرستان بیش از ۱۰ مرکز دندانسازی و دندانپزشکی، ۱۰ مرکز زیبایی لیزر پوست و مو، ۵ مرکز حجامت و زالو درمانی را شناسایی کرد و پرونده تعدادی از این متخلفان برای سیر مراحل قضایی به دادستانی ارسال شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سقز‌ی با بیان اینکه در این شهرستان موارد زیادی از این قبیل خدمات دهی‌ها وجود دارد، یادآور شد: کسانی که در این واحد‌های غیرمجاز فعالیت دارند هیچ تخصص و مدرک معتبر پزشکی و تاییدیه وزارت بهداشت و درمان نداشته و در حاشیه شهر مشغول ارائه خدمات پزشکی و درمانی بودند، ولی محل فعالیشان دارای تابلو و مشخصات پزشکی بود.

بهرامی گفت: این واحد‌های غیر مجاز معمولا به صورت مخفیانه مشغول ارائه خدمات هستند و موارد بهداشتی را در وسایل و محیط کار رعایت نمیکنند و همین مساله باعث بروز بیماری‌های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز برای مراجعان آن‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: کیفیت معالجه بیماران در این مطب‌های غیرمجاز به دلیل هزینه نسبتا کمی که دریافت می‌کردند باعث شده بود مردم مراجعه بیشتری برای دریافت خدمات ارزان به اینگونه افراد فاقد صلاحیت و تخصص داشته باشند.

بهرامی افزود: در راستای حفظ سلامت و حقوق شهروندان بطور قاطعانه و جدی با متخلفان حوزه بهداشت و درمان برخورد کرده و همه متخلفین که در امور حرفه‌ای پزشکی دخالت می‌کنند را به مراجع قضایی معرفی و محل فعالیت آن‌ها نیز پلمب و تجهیزات و وسایل مورد استفاده شان توقیف خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: