عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: جذابیت قیام امام حسین(ع) آنقدر زیاد است که تمام علاقه‌مندان به ظلم‌ستیزی در سراسر جهان، دور حرم ایشان گرد آمدند.
کد خبر: ۶۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹        20 October 2019

تمام عدالت خواهان دور حرم امام حسین (ع) گرد آمدندحجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز  با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی اربعین، گفت: راهپیمایی اربعین عنصری وحدت‌بخش، محرک و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مقدمه تشکیل تمدن اسلامی است.

او ادامه داد: به طور قطع اگر حماسه عاشورا صورت نمی‌گرفت از اسلام هم خبری نبود و انقلاب ما نیز هرگز صورت نمی‌گرفت؛ بنابراین حماسه اربعین حماسه‌ای دینی و بیانگر رابطه مردم با اسلام ناب محمدی است. پس اگر اربعین نبود این وحدت و انسجام پیروان اهل بیت نیز صورت نمی‌گرفت. در واقع اربعین جمع‌کننده همه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) چه درمیان شیعیان، چه در میان سنی و چه در میان پیروان ادیان دیگر است.

ابراهیمی افزود: جذابیت قیام امام حسین(ع ) و حماسه‌ای که ایشان در کربلا آفریدند آنقدر زیاد است که تمام علاقه‌مندان به ظلم‌ستیزی در سراسر جهان، دور حرم ایشان که برای اجرای عدالت در مقابل مستکبران قیام کردند جمع می‌شوند و این درسی است که آن حضرت به مردم تمام جوامع عدالت‌خواه دادند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت گفت: قیام اباعبدالله الحسین(ع) چنان جذابیتی دارد که امروز تمام اربعینی‌ها شعار حب الحسین یجمعنا را سر می‌دهند. به بیانی دیگر راهپیمایی اربعین مصداق بارزی برای این روایت رسول‌اللّه است که فرمودند: «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً» یعنی قیام امام حسین(ع) حرارتی در قلب مومنان ایجاد کرده است که تا قیامت سرد نخواهد شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر قیام اباعبدالله(ع) هم عبرت‌آمیز است و هم انتظار بقیه‌اللّه را در قلب مردم زنده نگه می‌دارد؛ این دو بال ارزنده موجب پرواز اربعینی‌ها می‌شود و آنچه را که مورد نظر مقام معظم رهبری است تحقق می‌بخشد. امروز هم شاهدیم که شیعیان یمن، عراق و سوریه جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اند و تا اینجا جبهه کفر را به انفعال کشانده‌اند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: