نخست وزیر پاکستان گفت: دلیل اصلی سفر من به کشور ایران این بوده است که ما نمی‌خواهیم درگیری جدید در این منطقه بروز پیدا کند.
کد خبر: ۶۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹        13 October 2019

عمران خان نخست وزیر پاکستان بعد از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان گفت: ما امروز در در خصوص مناسبات و تجارت های دوجانبه و کمک به یکدیگر صحبت کردیم چرا که ایران و پاکستان روابط دیرینه با هم دارند و هنوز پاکستان کمک های ایران در سال ۱۹۶۵ را از یاد نبرده است.

وی خطاب به رئیس جمهور ایران ادامه داد: از دولت ایران به خاطر حمایت‌هایی که نسبت به مردم کشمیر نشان داده تشکر می‌کنم؛ چرا که ۸ میلیون کشمیری دو ماه گذشته در محاصره قرار داشتند و اینجانب از اتخاذ موضع گیری ایران در خصوص این فاجعه انسانی در هند تشکر می‌کنم.

عمران خان خطاب به روحانی گفت: دلیل اصلی سفر من به کشور شما این بوده است که ما نمی‌خواهیم درگیری جدید در این منطقه بروز پیدا کند؛ چرا که پاکستان طی ۱۵ سال گذشته از این درگیری رنج برده و ۷۰ هزار تلفات را علیه تروریسم دادیم و مردم افغانستان و سوریه هنوز از تبعات تروریسم رنج می‌برند و نمی‌خواهیم شاهد درگیری دیگر در منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه نباید هیچگونه درگیری بین ایران و عربستان ایجاد شود چرا که تبعات این موضوع نه تنها این دو کشور، بلکه کل کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: معتقدیم می‌توان از طریق گفتگو و مذاکره اختلافات را حل و فصل کرد.

عمران خان با اشاره به سفر خود به عربستان در روز سه‌شنبه هفته جاری، گفت: در جریان این سفر نیز به ابتکارات پاکستان در خصوص صلح و ثبات و پایان اختلاف و تنش تأکید خواهم کرد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: ترامپ از من خواست تسهیل‌کننده گفت‌وگو بین ایران و آمریکا باشم، که ما امروز جزئیاتی را در این خصوص مورد بحث قرار دادیم و باز هم می‌دانیم که سختی هایی در این حوزه وجود دارد اما از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم که تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود و برجام مجدداً توسط همه اعضای آن امضا شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: