نوبخت عنوان کرد:
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه میزان یارانه‌های پنهان و آشکار به یک هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: یارانه‌های پنهان و آشکار، مالیات و دارایی‌های دولت، منابع جایگزین درآمدهای نفتی در سال آتی خواهند بود.
کد خبر: ۶۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲        12 October 2019

محمدباقر نوبخت درباره اصلاح ساختار بودجه اظهارداشت: اصلاح ساختار بودجه در محوز‌های منابع تحت عنوان درآمد‌های پایدار، مصارف تحت عنوان هزینه‌های کارا، ثبات سازی اقتصادی و نهادسازی انجام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منابع بودجه سال آتی از بودجه سال‌های گذشته، متفاوت است، افزود: برای هزینه‌های جاری از درامد‌های نفتی استفاده نخواهد شد.

وی یادآور شد: قرار است در سال آتی، درآمد‌های نفتی صرف طرح‌های عمرانی و تملک سرمایه‌های دارایی استفاده شود.

نوبخت درباره منابع جایگزین نفت در بودجه سال آتی، گفت: منبع نخست شامل یارانه‌های پنهان و آشکار است که ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه منبع دیگر جایگزین نفت مربوط به مالیات است، اضافه کرد: برای حمایت از تولید، به بنگاه‌های تولیدی تخفیفاتی قایل شدیم، اما به مالیات عایدی سرمایه توجه شده است که در قالب قانون بودجه به مجلس خواهد رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: مولدسازی دارایی‌های دولت، منبع دیگر درآمدی به شمار می‌رود.

نوبخت درباره مصارف و هزینه‌های بودجه نیز گفت: کمیته‌ای در این باره تشکیل شده است که به بررسی همه هزینه‌ها مشغول هستند.

وی افزود: هم اکنون ۹ هزار برنامه ردیف و بیش از یک هزار دستگاه ردیف وجود دارد که مجلس زمان کافی برای بررسی آن‌ها ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دستگاه‌ها به دو گروه دستگاه‌های سیاستگذار و مجری تقسیم شده اند، ادامه داد: در شیوه جدید، برنامه‌ریزی مجلس به بودجه و برنامه‌های دستگاه‌های سیاستگذار متمرکز می‌شود.

وی اضافه کرد: در این شیوه، منابع و مصارف به صورت هماهنگ بین دستگاه سیاست‌گذار، دستگاه مجری و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و تصیمیمات مناسب اخذ خواهد شد.

نوبخت گفت: لایحه سال ۹۹ شامل ۲ بخش بودجه دستگاه‌های سیاستگذار و دستگاه‌های مجری است که همه بخش‌ها و سند اجرایی نیز به مجلس ارایه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به طرح ارایه بودجه دوسالانه گفت: قرار است بودجه به صورت دو سالانه ارایه شود، بر این اساس، بودجه سال ۱۴۰۰ نیز به مجلس ارایه می‌شود که به صورت بودجه غلتان بوده و با توجه به تحولات و تحولات رخ داده، اصلاح خواهد شد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: