مصطفی هاشمی‌طبا در گفتگو با پارسینه:
بر همه واجب است منافع ملی را بر مصلحت های جناحی ترجیح دهند
کد خبر: ۶۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳        12 October 2019

مصطفی هاشمی طبا در گفتگو با خبرنگار پارسینه، با گفتن اینکه «کشور وضعیت دشواری دارد پس بر همه واجب است، منافع ملی را بر مصلحت‌های جناحی و سیاسی ترجیح بدهند» اذعان کرد، انتخابات مجلس یازدهم انتخاباتی بسیار حساس و حیاتی است.
این فعال اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اینکه جریان‌های سیاسی همه تلاش‌شان را برای توفیقِ انتخاباتی به کار بگیرند و در این راه هر کاری را که به ذهن‌شان مطلوب برسد انجام بدهند، نه تنها ایرادی ندارد بلکه در کنش سیاسی لازم و البته طبیعی است. اما هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان با در نظر گرفتن مشکلاتی که کشور و مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باید بنای‌شان را بر رقابت سالم بگذارند و به جای تخریب و سیاه‌نمایی علیه یکدیگر با برنامه‌های منظم و کارشناسی شده وارد انتخابات شوند و نقشه راه خود را برای خروج از وضعیت فعلی به مردم تشریح کنند.
هاشمی‌طبا ادامه داد: مردم در طول یکسال و چند ماه گذشته مشکلات زیادی را به چشم دیده‌اند و از همه بدتر اینکه سفره‌های‌شان روز به روز در حال کوچک‌تر شدن است. طبیعی است، در چنین حالتی برای آن‌ها قبل از اینکه اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی مهم باشد این اهمیت دارد که معیشت‌شان بهتر شود و مجبور نباشند برای تهیه مایحتاج اولیه خود متحمل زحمت زیادی شوند. شرح این شرایط روی دوش سیاسیون هر دو جناح وظیفه سنگینی می‌گذارد که آن‌ها بر اساس احساس وظیفه، باید با بررسی دقیق شرایط و علل مشکلات پیش آمده، راهی برای کاهش مشکلات پیدا کنند تا در صورت کسب قدرت و اختیار تصمیم‌گیری، بتوانند با اجرا کرن برنامه‌های‌شان جامعه را به آرامش برسانند.
این چهره سیاسی همچنین اظهار داشت: در حالی که کمتر از ۵ ماه به روز انتخابات مجلس یازدهم مانده است، سیاسیون باید هم به تشخیص صحیحی از شرایط برسند و هم اینکه سعی کنند فعالیت‌های انتحاباتی درون جریانی را به نوعی مدیریت کنند که نیرو‌های کارآمد و متعهد خود را وارد کارزار انتخاباتی کنند تا از این طریق مجلس آتی مجلسی متشکل از شایسته‌ها باشد.
مصطفی هاشمی‌طبا در پایان سخنانش گفت: انتخابات مجلس نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری تفاوت چشمگیری دارد. به طوریکه رای‌های قومیتی تاثیر زیادی دارد. به نظر من یکی دیگر از برنامه‌ها باید این باشد که آن رای‌ها هم با تشخیص بهتری به صندوق‌ها ریخته شود تا از این طریق از ورود ناکارآمد‌ها به مجلس جلوگیری شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: