نظامیان تروریست آمریکایی در حال انتقال از شمال شرق سوریه به عراق هستند و امروز نیز ۵۰ نفر از آنان به همراه مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات از این منطقه سوریه خارج شدند و به عراق انتقال یافتند.
کد خبر: ۶۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹        11 October 2019

نیرو‌های نظامی ترکیه و تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه عملیات خود را در شمال و شمال شرق سوریه آغاز کردند و همچنان به تجاوز خود ادامه می‌دهند.

عملیات ترکیه به بهانه پاکسازی مناطق شمالی و شمال شرقی سوری از حضور شبه‌نظامیان کُردی است که آنان را تروریستی می‌نامد.

کاخ سفید هم هفته جاری در بیانیه‌ای از عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه خبر داد و گفت، نمی‌تواند در مقابل حمله ترکیه از شبه‌نظامیان کُرد، دفاع کند. این در حالی است که تا قبل از این عملیات، آمریکا، حامی اصلی این شبه‌نظامیان بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ظهر امروز اعلام کرد که بخشی از نیرو‌های آمریکایی، در پی این عملیات، از سوریه به عراق منتقل شدند.

خبرنگار سانا خبر داد که امروز ۵۰ نفر از نظامیان تروریست آمریکایی از استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه به عراق منتقل شدند.

وی تأکید کرد که نیرو‌های اشغالگر آمریکا از فرودگاه «رحیبه» واقع در شهر «المالکیه» در حسکه به عراق منتقل شدند. این فرودگاه به صورت غیر قانونی در این منطقه از سوریه احداث شده بود.

شبکه الاخباریه سوریه نیز اعلام کرد که آمریکا، تجهیزات و سلاح خود را از سوریه به عراق منتقل می‌کنند.

منابع سوری می‌گویند که روند انتقال سلاح و تجهیزات آمریکایی، از طریق هواپیما‌های باربری صورت می‌گیرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همزمان با آغاز عملیات ترکیه در سوریه تأکید کرد: «داریم از جنگ‌های بی‌پایان خارج می‌شویم؛ مجبوریم این کار را انجام دهیم».

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که «ایالات متحده ۸ تریلیون دلار برای جنگ و حفاظت از خاورمیانه خرج کرد. هزاران نفر از سربازان فوق‌العاده ما کشته یا به شدت زخمی شده‌اند. میلیون‌ها نفر هم از سوی دیگر کشته شدند... رفتن به خاورمیانه بدترین تصمیمی بود که تاکنون در تاریخ کشور ما گرفته شده است! ما با فرضی غلط و اکنون ردشده، یعنی تسلیحات کشتار جمعی، به جنگ رفتیم. [تسلیحات کشتار جمعی]در کار نبود! حالا داریم به آرامی و با دقت سربازان بزرگ و ارتش خود را به خانه می‌آوریم».

منظور ترامپ، حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق است که به بهانه مقابله با «تسلیحات کشتار جمعی» این کشور انجام گرفت. در جریان تجاوز نظامی آمریکا که تا سال ۲۰۱۱ میلادی ادامه داشت، بیش از یک میلیون عراقی و نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی کشته شدند.

در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی سوریه پنجشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که صد نظامی تروریست آمریکایی، در دو مرحله، از شمال شرق سوریه خارج و وارد عراق شدند.

پیش از این، بار‌ها مسئولان سوری به کُرد‌های وابسته به آمریکا گفتند که با دولت سوریه وارد مذاکره شوند و وارد بازی نشوند که هیچ نتیجه‌ای جز شکست در انتظارشان نخواهد بود. این شبه‌نظامیان، اما بر ادعا‌های خود برای تشکیل خودمختاری تأکید داشتند و در برخی موارد، دمشق را به عملیات نظامی تهدید کردند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: