سفارت عربستان در توکیو پایتخت ژاپن به اتباع خود در این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۶۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳        11 October 2019

سفارت عربستان در ژاپن اعلام کرد که با توجه به طوفان هاگیبس نهایت هوشیاری و احتیاط لازم را به عمل آورند.

در بیانیه سفارت سعودی‌ها در توکیو آمده است: با توجه به هشدار‌های مربوط به طوفان هاگیبس که انتظار می‌رود همراه با باد و باران‌های سیل آسا باشد، به همه اتباع عربستانی توصیه می‌کنیم که نهایت احتیاط را به خرج دهند و به دستورات مربوطه از سوی دولت ژاپن توجه کنند. در صورت وقوع هرپیشامدی با سفارت تماس بگیرند.

شایان ذکر است که طوفان هاگیبس یکی از پرقدرت‌ترین طوفان‌های سال میلادی جاری در حال نزدیک شدن به مناطق وسیعی از شرق ژاپن از جمله توکیو در روز‌های شنبه و یکشنبه است. سازمان هواشناسی ژاپن طوفان هاگبیس را به عنوان یک طوفان بسیاری قوی در رده دوم بالاترین رده بندی خود طبقه بندی کرده است.

این طوفان همچنین بسیار گسترده است و احتمالا باعث وزش باد‌های بسیار شدید و بارش باران‌های سنگین و مداوم در مناطق وسیعی خواهد شد.

سازمان هواشناسی ژاپن می‌گوید طوفان «هاگی بیس» بر فراز اقیانوس آرام در حال حرکت به سمت شمال، در غرب «جزایر اوگاساوارا» است که در جنوب هنشو، جزیره اصلی ژاپن، قرار دارند.

انتظار می‌رود از روزشنبه تا یکشنبه، این طوفان در امتداد سواحل شرقی ژاپن شدیدتر شود.

امکان دارد امواج در آب‌های ساحلی «جزایر اوگاساوار» و «ایزو» به بلندی ۱۰ متر، در آب‌های ساحلی «کانسای» ۹ متر و در آب‌های ساحلی «توکای» و «شیکوکو» به بلندی ۸ متر برسد.

برای مناطق شرق و غرب ژاپن در امتداد اقیانوس آرام از روز جمعه تا شنبه، باران‌های سیل آسا پیش بینی شده است و خطر جاری شدن سیل و رانش زمین وجود دارد.

مقامات به کسانی که در مسیر این طوفان قرار دارند هشدار داده اند که پیشاپیش برای روز‌های شنبه و یکشنبه آماده باشند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: