سرکنسول ایران در نجف بابیان اینکه در مرز‌های ایران برخی افراد با هویت ناشناس اقدام به خریدوفروش ارز و پول تقلبی می‌کنند، گفت: داشتن پول تقلبی در همه جای دنیا جرم و متقلبان دستگیر می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱        11 October 2019

حمید مکارم ضمن بیان اینکه در مرز‌های شلمچه، چذابه، خسروی و مهران برخی از افراد با هویت‌های نامشخص پول غیر معتبر و دینار قلابی به ایرانی‌ها می‌فروشند، ابراز داشت: توصیه می‌شود در صورتی که زائران قصد تبدیل پول خود رادارند حتما از محل‌های معتبر استفاده کرده و به افراد ناشناس به هیچ عنوان اعتماد نکنند.

وی ضمن بیان اینکه فرد دارای پول تقلبی در همه جای دنیا محکوم شناخته می‌شود، افزود: این هشداری که به زائران ایران داده‌شده است و از دولت عراق هم درخواست می‌شود به این موضوع رسیدگی و افراد متقلب را شناسایی و دستگیر کنند.

سرکنسول ایران در نجف بابیان اینکه جاده‌های عراق باریک و حجم پیاده‌روی و خودرو زیاد است، ابراز داشت: افرادی که به صورت پیاده از مرز مهران به سمت کربلا و نجف حرکت می‌کنند این توصیه را باید مد نظر خود قرار دهند که حتما حریم جاده را رعایت کنند، زیرا این روز‌ها با تلفات افراد پیاده‌رو در عراق بسیار مواجه بودیم.

مکارم ضمن بیان اینکه زائران حتما می‌بایست مطابق با قوانین کشور عراق رفتار کرده و هشدار‌ها را جدی قلمداد کنند، اضافه کرد: تمام شهر‌های زیارتی عراق مالامال از جمعیت است و به کسانی که هنوز حرکت نکردند توصیه می‌شود سفر خود را به بعد از اربعین موکول کنند، زیرا ظرفیت حمل‌ونقل، اسکان و اقامت محدود است.

وی افزود: این حجم سنگین استقبال مردم از پیاده‌روی اربعین غیر مترقبه بود که اگر از حد دو و نیم میلیون نفر بیشتر شود قطعا کمبود‌ها خود را نشان می‌دهد واقعیت امر این است عراق کشوری که داعش، رژیم بعثی عراق، جنگ و محرومیت را پشت سر گذاشته است، امیدواریم مردم سفر‌های خود را مدیریت کنند و در طول سال به زیارت مشرف شوند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: