طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در سپتامبر سال ۲۰۱۹ به ۲.۱۵۹ میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران دو دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه گران شد.
کد خبر: ۶۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵        11 October 2019

گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد که تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۱۵۹ میلیون بشکه در روز رسید که ۳۴ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.۱۹۳ میلیون بشکه در روز در اوت، کمتر بوده است.

طبق آمار منابع ثانویه، اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است، در سپتامبر ۲۸.۴۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۱.۳۱۸ بشکه در روز در مقایسه با اوت کاهش داشت. تولید نفت خام علاوه بر ایران، در عربستان سعودی، ونزوئلا و عراق کاهش پیدا کرد و در لیبی، آنگولا و کنگو افزایش داشت.

قیمت نفت سنگین ایران در سپتامبر ۶۰ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه بود که در مقایسه با ۵۷ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه در اوت، دو دلار و ۵۵ سنت (۴.۴ درصد) افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۲ دلار و ۲۳ سنت در مقایسه با ۶۸ دلار و ۷۰ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در سپتامبر دو دلار و ۷۴ سنت (۴.۶ درصد) افزایش پیدا کرد و به ۶۲ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۴ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۷۰ دلار و ۳۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بوده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: