جمشید پژویان در گفت‌وگو با پارسینه:
جمشید پژویان با گفتن اینکه «در سال انتخابات،‌ بهبود شرایطِ معیشتی مردم بیش از پیش اهمیت دارد» اذعان کرد، تصمیم‌گیران باید ساز و کار لازم را برای پایین آوردن نارضایتی‌ها تعیین کنند.
کد خبر: ۶۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸        08 October 2019

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

جمشید پژویان، تحلیل‌گر اقتصادی در گفتگو با پارسینه همچنین ادامه داد: مردم در یک سال و چند ماه گذشته شرایط بسیار دشواری را تجربه کردند. به همین دلیل نارضایتی‌ها به اوج خود رسیده است. در چنین حالتی نگرانی‌ها نسبت به عدم مشارکت به اوج خود رسیده است که با توجه به رویکرد مواجهه‌ای نظام بین‌الملل با ایران، مشارکتِ کم‌رای حتما خسارت‌های هنگفتی را وارد خواهد کرد. پس بر همه دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور لازم است هر چه سریعتر تدابیر لازمی بیاندیشند تا به طریقی فضای نارضاتی اقلا به رضایت نسبی برسد تا بتوان از افکار عمومی توقع رای دادن داشت.
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هر کسی منتظر است، مشارکت ۴ سال پیش در انتخابات مجلس یازدهم تکرار شود، به دلیل شرایطی که به هر حال در کشور به وجود آمده است، کاملا در اشتباه است. پس لازم به تکرار نیست که کشور واقعا در موقعیتی قرار ندارد که به استقبال هزینه‌های مضاعف برود. در چنین حالتی کاری جهادی لازم است تا همه با هم دست در دست یکدیگر بدهند و اصلاح فضای اقتصادی را به هدفی محقق شده تبدیل کنند.
رئیس سابق شورای رقابت همچنین با اشاره به اینکه «سهم اهمال‌کاری دستگاه‌های رسمی در به وجود آمدن مشکلات اخیر ملموس است» ادامه داد: مردم وقتی به این نتیجه و تشخیص برسند که در کنار تحریم، کوتاهی‌های مسئولان داخلی هم مشکلات‌شان را تشدید کرده است، به خودیِ خود از سیستم ناامید خواهند شد که باید اذعان داشت، این ناامیدیِ احتمالی بدترین موقعیتی است که می‌تواند برای هر نظامی بیفتد. به همین دلیل، تاکیدِ موکد چیزی جز این نیست که دستگاه‌های دولتی و سایر ارگان‌ها همه هم‌وغم‌شان را به کار بگیرند تا در همین شرایط تحریم هم بتوانیم تا جاییکه امکان دارد، امور را به نوعی مدیریت کنیم تا از این طریق مشکلات کمرنگ‌تر شود.
این چهره اظهار در ادامه داشت: وقتی قرار است وضعیت هر جامعه و کشوری را بسنجند، شاخص اقتصادی مهمترین مقوله‌ای است که مورد توجه قرار می‌گیرد. پس هر چقدر هم که در بحث‌های دیگر پیشرفت کنیم و توسعه را به دست بیاوریم، اگر چرخ اقتصاد نچرخد و مردم به لحاظ معیشتی به آرامش خاطر نرسند، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.
جمشید پژویان در پایان سخنانش گفت: برای مشارکت بالا باید فضای اقتصادی ترمیم شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: