رئیس سازمان ملی استاندارد از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور برای تدوین استانداردهای مرتبط با رمزارزها خبر داد و گفت: شورای فقهی برای بررسی استانداردهای حلال تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹        08 October 2019
نیره پیروزبخت امروز سه شنبه ۱۶ مهر ۹۸ در مراسم روز ملی استاندارد از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور برای تدوین استاندارد‌های مرتبط با رمزارز‌ها خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر مصوباتی که از سوی هیئت وزیران به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است، ماموریت‌های جدیدی را برای این سازمان تعریف کرده که از جمله آن تدوین استاندارد‌های ملی رمزارز و حوز اینترنت اشیا و دستگاه‌های مسیریاب است.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: در اجلاس اخیر ایزو از ۱۶۳ کشور عضو این سئوال مطرح شد که آیا راهبردی در رابطه با هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا دارند که در جریان آن مشخص شد که ایران یکی از کشور‌های پیشرو در این زمینه است.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه معاون اول رئیس جمهور که به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده، هم اکنون در حال تدوین استاندارد‌های مرتبط با حوزه رمزارز هستیم.

پیروزبخت ادامه داد:جلسات متعددی در این حوزه برگزار شد که با توجه به مباحث تحریمی ایران با تمام قوا رو به جلو در حال حرکت هستیم و در این حوزه از بسیاری از کشور‌های پیشرفته جلوتر حرکت می‌کنیم.

این مقام مسئول در دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: راهبرد هوشمندسازی و تدوین استاندارد‌های حوزه فناوری‌های نوین از جمله دستور کار‌های سازمان ملی استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در ایران ۳۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد تدوین شده که یک سوم آن در دو دولت اخیر تولید شده است این در شرایطی است که شورای فقهی را تشکیل داده ایم تا بتوانیم به صورت شرعی و با در نظر گرفتن مسائل فقهی به تدوین استاندارد‌های حوزه حلال بپردازیم.

پیروزبخت با بیان اینکه تجارت با برند حلال می‌تواند یکی از مزیت‌های ایران و فرصتی برای بهره گیری از مزیت‌های این حوزه باشد، تصریح کرد: ایران پس از چین و ژاپن سومین کشور به صورت مشترک با کره جنوبی است که نظام استاندارد آن از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه طی یک سال اخیر، ایران عضویت بسیاری از سازمان‌های بین المللی را در حوزه استاندارد کسب کرده است، افزود: تقویت و توسعه نظام استاندارد، عضویت ایران در موسسه استاندارد کشور‌های عضو اکو، عضویت ایران در موسسه اندازه شناسی کشور‌های آسیا و اقیانوسیه و عضویت ایران در همکاری تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها از جمله این دستاورد‌ها است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: