«لی دو هون» فرستاده ارشد هسته ای کره جنوبی روز سه شنبه به آمریکا سفر کرد تا با مقام های واشنگتن درباره روابط دو کشور و عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای گفت و گو کند.
کد خبر: ۶۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶        08 October 2019
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه گزارش کرد که پیشبرد برنامه غیراتمی سازی شبه جزیره کره و برقراری رژیم دایمی صلح از جمله موضوعاتی است که وی در سفر چهار روزه خود به آمریکا با «استفان بایگن» نماینده این کشور در امور کره شمالی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

این سفر پس از شکست مذاکرات کاری آمریکا و کره شمالی در اوایل این هفته در استکهلم و پس از هشدار کره شمالی مبنی بر توقف گفتگو‌ها با آمریکا به طور کامل در صورت تغییر نکردن شرایط موجود، انجام می‌شود.

«تاکیزاکی شیکه گی» مدیرکل اداره امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن نیز در همین زمان به آمریکا رفته است قرار است طرفین نشست سه جانبه نیز برگزار کنند و ملاقاتی دوجانبه بین نمایندگان کره جنوبی و ژاپن نیز انجام شود.

«کیم میونگ گیل» مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کره شمالی پس از شکست مذاکرات با آمریکا بعد از هشت ساعت و نیم گفتگو در روز شنبه این هفته گفت که واشنگتن هیچ برنامه و ایده‌ای برای حل اختلافات ندارد.

پس از دومین دور گفتگو‌های سران آمریکا و کره شمالی در ماه فوریه در ویتنام، دو کشور نتوانسته اند راهی برای برون رفت از بن بست پیدا کنند و کره شمالی در این مدت بار‌ها آزمایش‌های موشکی بالستیک انجام داده است.

به نظر می‌رسد که نگرانی فزاینده کره جنوبی از شدت گرفتن بحران در شبه جزیره کره باعث شده است تا این کشور نماینده خود را برای گفتگو‌های بیشتر با آمریکا به واشنگتن اعزام کند.

کره شمالی به آمریکا تا پایان سال جاری میلادی فرصت داده است برای حل و فصل اختلافات تلاش کند و همزمان افزوده است در این شرایط تسلیحات هسته‌ای خود را نابود نخواهد کرد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: