نیروهای ترکیه از راه هوا و زمین وارد سوریه می‌شوند؛
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات ارتش این کشور در خاک سوریه به زودی از طریق هوایی و زمینی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹        05 October 2019

اردوغان: عملیات شرق فرات بسیار نزدیک است/ بازی تمام شده است

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: عملیات شرق فرات بسیار نزدیک است و همین روز‌ها آغاز خواهیم کرد. این عملیات هم هوایی و هم زمینی خواهد بود.

خبرگزاری «تی آر تی» گزارش داد اردوغان هدف از این عملیات را برقراری صلح در شرق فرات اعلام کرده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: سوال ما از متحدانمان بسیار واضح است؛ «آیا شما گروه «پ. ک. ک/ی. پ. گ» را که برای لاپوشانی اسم «قسد» (نیروهای دموکراتیک سوریه) بر آن نهاده‌اید، تروریست‌ می‌دانید یا خیر؟ این را مشخص کنید.»

اردوغان تاکید کرد: «به کسانی که با لبخند٬ بازی با کلمات و سخن‌های دیپلماتیک ما را از مقابله با گروه‌های تروریستی منع می‌کنند٬ اعلام می‌کنیم که بازی تمام شده است.»

هفته گذشته مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پس از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هشدار داد در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات با آمریکا و عدم تحقق نتایج دلخواه، ترکیه عملیات‌های یکجانبه‌ای را انجام خواهد داد.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد: آنکارا از وضعیت مذاکرات کنونی با آمریکا درخصوص ایجاد منطقه امن در سوریه رضایت ندارد.

ابراز نارضایتی ترکیه از آمریکا در خصوص وضعیت شمال سوریه در حالی صورت می‌گیرد که امروز وزارت دفاع ترکیه از آغاز سومین دور گشت زنی زمینی مشترک با آمریکا در چارچوب تاسیس منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

ترکیه همواره نسبت به تحولات شمال سوریه ابراز نگرانی کرده و خواستار قطع روابط آمریکا با نیرو‌های کُرد‌های موسوم به یگان‌های مدافع خلق (ی پ. گ) بوده و آن را به عنوان شاخه‌ای از گروه تروریستی «حزب کارگران کردستان» (پ ک. ک) می‌داند.

ارتش ترکیه پیش از این هم در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) به خاک سوریه تجاوز کرده و بخش‌هایی از این کشور از جمله شهر‌های الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.

دولت سوریه حضور نظامیان ترکیه در خاک خود را اشغالگری می‌داند و خواستار خروج آن‌ها است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: