شوک وزیر ورزش به قهرمان‌ها؛
عصر دیروز نقل قولی از وزیر ورزش نقل شد که موجی از نگرانی را بین ورزشکاران ایرانی که قصد حضور در مسابقات المپیک‌را دارند ایجاد کرد.
کد خبر: ۶۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴        02 October 2019

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

  عصر دیروز نقل قولی از وزیر ورزش نقل شد که موجی از نگرانی را بین ورزشکاران ایرانی که قصد حضور در مسابقات المپیک‌را دارند ایجاد کرد.

ماجرا از این قرار است که مسعود سلطانی‌فر در دیدار با ملی‌پوشان ناشنوا که نسبت به دریافت پاداش‌های بازی‌های پاراآسیایی گله داشتند گفت قرار است زین پس نسبت به پرداخت پاداش‌های قهرمانی به قهرمانان بازنگری شود و دیگر به شکل سابق قرار نیست سکه پرداخت شود.

ظاهرا این مساله به دلیل بحران نوسانات ارزی قرار است اتخاذ شود تا وزارت ورزش بیش از پیش نسبت به ورزشکارام مدال آور بدهکار نماند اما پیش از تصویب این تصمیم هم نسبت به پرداخت سکه‌ی بسیاری از ورزشکاران از سوی وزارت ورزش کم‌انصافی لحاظ شد که در ذیل عنوان می‌شود.

سلطانی‌فر و وزارت ورزش در این چند سال اخیر برای تامین منابع مالی و پرداخت پاداش ورزشکاران با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو بوده‌اند. چند برابر شدن قیمت سکه، این وزارتخانه را بدهکارتر از همیشه کرده است. مدال‌آوران المپیک ریودوژانیرو قرار بود پاداش‌های ویژه‌ای بگیرند. 300سکه برای طلا، 200سکه برای مدال نقره و 120سکه برای مدال برنز در نظر گرفته شده بود. برای مدال‌آوران بازی‌های آسیایی2018 هم 100، 80 و 50سکه وعده داده بودند. این پاداش‌ها قرار بود به مدال‌آوران پارالمپیک و پاراآسیایی هم داده ‌شود اما تعداد بالای مدال‌ها، تأمین بودجه لازم برای اعطای پاداش را دشوار کرد.

طبق گفته‌ی همشهری ورزشی، این برابری در بعضی از جاها مسئولان را با چالش روبه‌رو کرد. نمونه‌اش پاداشی بود که به شاهین ایزدیار داده شد. این شناگر در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا 6مدال طلا و یک‌نقره گرفت و طبق وعده‌ها باید 463سکه طلا می‌گرفت. با معادل‌سازی قرار شد 264سکه به ایزدیار داده شود. پرداخت این تعداد سکه، حدود یک‌میلیارد و 300میلیون تومان برای وزارت ورزش هزینه داشت. در نهایت قرار شد برای هر سکه معادل 3میلیون تومان به او پرداخت شود؛ جمعا حدود 800میلیون تومان.

گفتنی است در دوره‌های قبلی بسیاری از ورزشکاران مدال‌آور بودند که به دلیل کسب مدال طلا حواله‌ی ورود خودروهای لوکس علاوه بر سکه‌های فراوان دریافت کردند!

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: