سرمربی تیم فوتبال استقلال در آستانه دربی از صحبت‌های سرمربی پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: پرسپولیس بیشترین پرداختی و دستمزدها را نسبت به بقیه تیم‌ها داشته است.
کد خبر: ۶۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴        21 September 2019
آندره استراماچونی در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس و استقلال که بعدازظهر امروز در سازمان لیگ برگزار شد درباره این مسابقه، گفت: می‌دانیم که دربی یکی از مهمترین بازی‌های ایران است. با دو امتیاز به این دربی رسیدیم و اینرا خوب می‌دانیم. این می‌تواند انرژی برای ما باشد با توان ۱۱۰ درصدی بازی کنیم. به بازیکنانم گفتم باید با روحیه بالا بازی کنید و نباید در این بازی عصبی شوید.

وی افزود: اینرا خوب می‌دانیم که پرسپولیس در سه فصل گذشته قهرمان شده است. آن‌ها جونیور برزیلی و کنعانی زادگان را جذب کرده اند. سرمربی این تیم یعنی کالدرون تاکتیک پرسپولیس را تغییر داده است. پرسپولیس به سیستمی برگشته است که برانکو بازی می‌کرد. به تیم رقیب احترام می‌گذاریم.

سرمربی استقلال درباره حمایت هواداران از وی با وجود کسب دو امتیاز از سه بازی گذشته، یادآور شد: مطمئنا اولین چیزی که من را متقاعد کرد تا به ایران بیایم و سرمربی استقلال شوم، اهمیت استقلال در آسیا و اهمیت هواداران این تیم بود. در هر تیم و مسابقه ای، هواداران ما را حمایت کردند. این خیلی مهم است چراکه بدون هواداران ما مشکلات زیادی پیدا می‌کردیم. ما تنها حالتی که می‌توانیم جواب محبت هواداران را بدهیم، این است که هرچه داریم در زمین ارائه کنیم و در هر دقیقه و ثانیه دربی بجنگیم و در پایان مسابقه هواداران خود را خوشحال کنیم.

خبرنگار مهر درباره صحبت‌های کالدرون مبنی بر حمایت وزارت ورزش از استقلال و همچنین کنایه وی به گلایه استقلالی‌ها از مسائل داوری سئوال پرسید و اینکه کالدرون گفت: شیخ دیاباته را می‌خواسته، ولی این بازیکن به استقلال رفته است. استراماچونی ابتدا خندید و گفت: به کالدرون احترام می‌گذارم، چون از من بزرگتر است و همچنین مشهور. اما نمی‌دانم چرا دائما درباره تیم‌های دیگر صحبت می‌کنند جز تیم خودشان.

وی گفت: شاید به خاطر پرسپولیس است که در حال حاضر بهترین تیم ایران است و بازیکنانی با قیمت بالا دارد. آن‌ها بیشترین پرداختی و دستمزد‌ها را نسبت به بقیه تیم‌ها دارند. این موضوع حرفه‌ای نیست. نمی‌دانم چرا ایشان درباره دیاباته صحبت می‌کند در صورتی که وقتی دیاباته را خواستیم او مربی پرسپولیس نبود! داستان این است که دیاباته فردا اصلا بازی نخواهد کرد.

سرمربی استقلال درباره تاثیر دربی در تغییر نظر منتقدان بازی این تیم یادآور شد: شاید بعضی‌ها از این بحثی که می‌گویم خوششان نیاید، ولی در چند مسابقه نمی‌شود شرایط را به خوبی سنجید. این بازی چهارم استقلال است که من مربی آن هستم. با تیمی که بیشتر از نصف بازیکنان خودش را از دست داده است، با یک مربی جدید با افکار جدید از یک کشور جدید. حالا نتیجه بازی فردا هرچه می‌خواهد باشد. فردا بازیکنان جدیدی در دربی بازی می‌کنند و ثابت می‌کنند که در سطح استقلال هستند. از لحاظ ذهنی بازیکنان را آماده کرده ام. کار ما فقط بازی فردا نیست. کار ما این است که استقلال قوی‌تر باشد. دربی بسیار مهم است.

استراماچونی ادامه داد: حتی باغبان و مسئول لباس تیم هم می‌خواهند استقلال برنده شود، ولی نمی‌گذارم این نود دقیقه برنامه‌های ما را نابود کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از باخت در دربی ترس دارید و ممکن است در صورت باخت برکنار شوید؟ با خنده تصریح کرد: وقتی حرفه‌ای می‌شوید می‌دانید که چیز‌های خوب و بدی وجود دارند. اگر کسی فکر می‌کند در انتهای مسابقه مشکل من هستم، به تصمیم باشگاه احترام خواهم گذاشت.

سرمربی استقلال درباره غیبت سه بازیکن اصلی این تیم مقابل پرسپولیس و به هم خوردن هماهنگی بین خطوط تیم گفت: متاسفانه باید بگویم بخش حمله ما کامل نشده است و در خط حمله نتوانستیم بازیکنان خوبی جایگزین کنیم. از ابتدا نگران این موضوع بودم. ما دیاباته را فردا احتمالا نداریم و این نکته مهمی است. قائدی صد درصد آماده نیست و اسماعیلی هم محروم است. به همین دلیل یازده بازیکنی که وارد زمین می‌شوند، باید بیشتر زحمت بکشند. ما تمرین می‌کنیم که برای دربی آماده شویم و در آن بازی خوب کار کنیم. در دربی فردا باید تعادل تیم را داشته باشم. من از بازیکنانم خواسته ام تلاش بیشتری داشته باشند و کار خود را با شجاعت انجام دهند. اگر ما بتوانیم به این شکل بمانیم، ممکن است در آینده ساختارمان تغییر کند.

استراماچونی در پایان درباره پیش بینی اش از نتیجه دربی گفت: یک مربی تیمش را برای چنین مسابقاتی آماده می‌کند. اراده مربی و تک تک بازیکنان این است که همه ۱۱۰ درصد تلاش کنند. من ناراحت خواهم شد اگر بازیکنی از این وظیفه پیروی نکند. کسی که فوتبال را نمی‌داند هم نمی‌تواند نتیجه دربی را پیش بینی کند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: