فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد:
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵ هزار نیروی پلیس در اجرای طرح آغاز سال تحصیلی گفت‌: پلیس تهران بزرگ از امروز تا ۲۰ مهر ماه در آماده باش ۱۰۰ درصدی در جهت ایجاد امنیت برای دانش آموزان خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳        21 September 2019

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

  سردار رحیمی در رزمایش «مهر ایمن شهر ایمن» ضمن تقدیر از تلاش همه دستگاه‌ها برای اجرای این رزمایش گفت: رزمایش مهر ایمن شهر ایمن نشان از آمادگی و توانمندی همه خدمتگذاران عرصه امنیت و آرامش و تعلیم و تربیت است که باید از همه آن‌ها تقدیر کنم.

وی ضمن تبریک آغاز بهار علم و دانش به معلمان، دانش آموزان و فراگیران علم، گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در کنار هم قرار گرفتند تا این رویداد بزرگ و بهار علم و دانش را توام را آرامش، نظم و امنیت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: این رزمایش گوشه و نمونه‌ای از آمادگی همه دستگاه‌هایی است که در آغاز سال تحصیلی محدودیت‌هایی بر عهده دارند. این رزمایش با محوریت پلیس راهور اجرا شده لذا به همه کسانی که در این عرصه کار خود را آغاز می‌کنند اعلام می‌کنم این رزمایش با هدف نمایش توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی شده است.

وی افزود: بیش از ۱۵ هزار نیروی پلیس و در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار نیرو از کل سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اجرای طرح آغاز سال تحصیلی و رزمایش مهر ایمن شهر ایمن فعالیت خواهند کرد. قطعا پلیس تا پایان سال تحصیلی مواردی را به طور دائم دنبال خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتقای انضباط بخشی در پایتخت اشاره کرد.

وی با اشاره به هماهنگی و هم افزایی بین پلیس و سایر دستگاه‌های خدمت رسان، تاکید کرد: پاکسازی محیط‌های پیرامونی مراکز علمی، ماموریتی است که به صورت مداوم پیگیری می‌شود و این ماموریت بر عهده پلیس مبارزه با مواد مخدر گذاشته شده است. در این راستا ماموریت ویژه‌ای به پلیس مواد مخدر تهران بزرگ ابلاغ شده که با بهره گیری از ده‌ها تیم ویژه در تمام نقاط شهر تهران به ویژه اطراف مدارس و مسیر عبور و مرور دانش آموزان، پاکسازی کاملی انجام و امنیت برقرار شود.

سردار رحیمی با اشاره به طرح پاکسازی پیرامونی اطراف مدارس که تحت عنوان زنگ نشاط اجرا می‌شود، گفت: این طرح در سراسر کشور به ویژه تهران و به شکل خاص در مناطقی همچون شوش و هرندی به جد اجرا می‌شود. پیش‌تر در این محله به وسعت ۳۰ کیلومتر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت پاکسازی انجام شده بود و طی آن شاهد بازگشایی مدارس و مساجد زیادی در این محلات بودیم، این بار نیز این طرح به جد در این مناطق اجرایی خواهد شد.

به گفته رییس پلیس پایتخت، آموزش رانندگان سرویس مدارس نیز کار بزرگی بود که با همکاری شهرداری و تاکسیرانی انجام شد، اما تاکید من خطاب به ریاست آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران مدارس برای فرهنگسازی استفاده از سرویس مدارس است. باید فرهنگ استفاده از سرویس مدارس جدی گرفته شود و در این میان مسئولیت مدیران مدراس برای انتخاب رانندگان بسیار زیاد است تا افراد واجد صلاحیت برای این کار انتخاب شوند.

سردار رحیمی تاکید کرد: بی تردید سلامت و امنیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است خودرویی که فرزندان ما را می‌برد باید ایمنی و سلامت کامل داشته باشد و در تمام مراحل رعایت قوانین و مقررات انجام شود؛ لذا در این مسیر باید مدیران مدارس به همه این نکات توجه جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بهره گیری از ظرفیت معلمان، دانش آموزان و فرهنگیان اشاره کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت این عزیزان در قالب همیار پلیس با همکاری و همراهی محقق خواهد شد. این اقدامات برای نهادینه کردن فرهنگ نظم و انضباط برای آحاد مردم است.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی در کنار سایر دستگاه‌ها تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا مهری ایمن و سالی ایمن داشته باشد. قطعا امنیت، بستر، زیرساخت و مبنای تمام اقدامات است؛ لذا تمام تلاش خود را خواهیم کرد که امنیت را در سطح جامعه برقرار کنیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: