با موافقت ترامپ نیروهای آمریکایی تازه نفس به خلیج فارس اعزام خواهند شد؛
وزارت دفاع آمریکا خبر داد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با اعزام نیروهای نظامی این کشور به خلیج فارس "برای دفاع" و عموما برای دفاع هوایی و موشکی در عربستان موافقت کرده است.
کد خبر: ۶۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶        21 September 2019

عربستان و امارات برای دفاع از کشورشان «سرباز آمریکایی» وارد می کنند!

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

  رئیس‌جمهور آمریکا با افزایش نیرو‌های نظامی کشورش در عربستان و امارات موافقت کرده‌است. این تصمیم پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان و اتهام‌های بی اساس وارد شده به تهران در انجام این حملات انجام می‌شود. وزارت دفاع آمریکا ۲۹ شهریور ماه با اعلام این خبر، افزوده هنوز تصمیم نگرفته چه بخشی یا یگانی از ارتش به غرب آسیا اعزام خواهد شد. پنتاگون به انجام عملیات نظامی احتمالی علیه ایران نیز اشاره‌ای نکرده‌است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه گفت: افزایش نیرو‌ها به درخواست عربستان سعودی و امارات متحده عربی، و برای بهبود کیفیت دفاع هوایی و پدافند موشکی آن‌ها انجام می‌شود. اسپر افزوده است که ماموریت تازه «در اصل دفاعی» است. او گفته «برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها، عربستان سعودی درخواست کرده نیرو‌های بین‌المللی برای حفاظت از زیرساخت‌های حساس پادشاهی رهسپار آن کشور شوند. امارات نیز درخواست کمک کرده‌است».

وزیر دفاع ایالات متحده تاکید کرده این نخستین گام است و او اقدامات احتمالی دیگر در آینده را رد نمی‌کند. جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز گفته جزئیات اعزام نیرو‌ها در روز‌های پیش‌رو علنی خواهد شد. مارک اسپر گفته کشورش «به دنبال جنگ با ایران نیست»، اما برای هر شرایطی آماده خواهد بود.

آمریکا و عربستان مدعی شده اند هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه حملات از خاک یمن انجام شده وجود ندارد. عربستان با برگزاری کنفرانس خبری و ارائه شواهدی که از محل حملات جمع آوری کرده گفته است تسلیحات به کار رفته در این حملات ساخت ایران است.

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری جمعه شب در پنتاگون گفت آمریکا از اعزام نیروهای خود به عربستان سه هدف دارد.

اول اینکه پیامی روشن به ایران بفرستد که آمریکا از شرکای خود در منطقه حمایت می کند و دوم اینکه از آزادی جریان منابع حیاتی برای اقتصاد جهان حمایت کند.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال گفت: "ما از رهبران ایران می خواهیم که دست از رفتار مخرب و بی ثبات کننده خود بردارند و در مسیری صلح آمیز و دیپلماتیک گام بردارند."

او تاکید کرد آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست با این همه ما گزینه های نظامی دیگری هم دارد که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد کرد.

مارک اسپر درعین حال گفت "در کنار اعزام نیرو، آمریکا تحویل محموله تسلیحاتی به عربستان و امارات متحده عربی را سرعت می بخشد تا توانایی دفاعی خود را افزایش دهند. "

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: