سردار نقدی:
کارزار امروز نبرد و جنگ استکبار با ملت ایران جنگ اقتصادی است؛ آیا در این عرصه برای رسیدن به پیروزی و شکوفایی اقتصاد وصنعتی شدن راهی جز تعامل با غرب وجود ندارد؟
کد خبر: ۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۶        24 February 2016
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کارزار امروز نبرد و جنگ استکبار با ملت ایران جنگ اقتصادی است؛ آیا در این عرصه برای رسیدن به پیروزی و شکوفایی اقتصاد وصنعتی شدن راهی جز تعامل با غرب وجود ندارد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش اقتصاد مقاومتی علیه فساد، اشرافیت و وابستگی که درتالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار شد گفت: امروز محور اصلی حرکت دشمن برای براندازی نظام اسلامی استراتژی نفوذ است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در تبیین مولفه های اصلی استراتژی نفوذ گفت: پیشبرد استراتژی نفوذ توسط دشمن القاء این مولفه است که راه رسیدن به اقتصاد شکوفا و پیشرو؛ تعامل و رابطه با آمریکا بوده و ایجاد این تصور میان مردم است که راه پیشرفت ایران تنها در سازش و تعامل با غرب است.

وی با تاکید بر اینکه در طول ۳۷ سال انقلاب اسلامی دشمن شیوه های مختلفی برای براندازی نظام به کار بسته است اظهار داشت: کارزار امروز نبرد و جنگ استکبار با ملت ایران جنگ اقتصادی است؛ آیا در این عرصه برای رسیدن به پیروزی و شکوفایی اقتصاد و صنعتی شدن راهی جز تعامل با غرب وجود ندارد؟

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راه رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصاد دانست و تصریح کرد: کشور ما کشور بی نظیری است و تمامی عناصر مورد نیاز اقتصاد پیشرو و شکوفا از جمله نیروی انسانی، انرژی ارزان، بازار مصرف در دسترس، نقدینگی فراوان و فناوری به وفور در کشور ما وجود دارد.

وی در ادامه هریک از مولفه های شش گانه را تشریح کرد و در خصوص نقدینگی در اختیار مردم اظهار داشت: با وجود ۹۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم توقف و تعطیلی کارخانجات به دلیل عدم وجود نقدینگی یک دروغ بزرگ است.

سردار نقدی افزود: واقعیت این است که سرمایه  گذاری در ایران سودآور نیست چرا که اگر سودآور بود مردم ایران اولین کسانی بودند که برای رسیدن به این سود در بخش تولید سرمایه گذاری می کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تفکر اقتصاد شیخ نشین و رفاه زده در مقابل تفکر خودکفا و پیشرو اقتصاد مقاومتی معرفی کرده و گفت: در تفکر رفاه زده شیخ نشین عقیده این است نفت و گاز را خام بفروشیم و با پولش کالای لوکس غربی بخریم و با آن پز بدهیم همچنان که کشور هایی مثل عربستان، امارات، قطر و ... این چنین می کنند.

وی ادامه داد: چالش امروز بین اقتصاد پیشرو و خودکفا؛ اقتصاد شیخ نشین رفاه زده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر توجه به ظرفیت های داخلی، خودباوری و ایجاد زمینه مناسب برای تولید داخلی دانست و گفت: در کشور سرمایه گذاری های سنگینی روی صنعت هوایی شده است همچنان که در بخش های دیگر زیرساخت های فراوانی درکشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما امروز در اصفهان و تهران صنعت هوایی داریم که بزرگتر از یک شهر است و تمام اجزا مورد نیاز این صنعت از تولید سلول های موتور تا تسترهای ارابه فرود و بال و بدنه و تمام سیستم های الکترونیکی و آیونیکی به طور کامل دایر است.

سردار نقدی ادامه داد: با یک  سرمایه گذاری مختصر تکمیلی می توان این سرمایه عظیم را به فعلیت رساند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به خرید تعداد زیادی هواپیما از فرانسه تاکید کرد: با پول دو فروند هواپیمای ایرباس ۳۸۰ می توان خط تولید هواپیماهای ۱۰۰ نفری مسافری در کشور را فعال کرد.

سردار نقدی ادامه داد: این که می گوییم دو فروند با احتیاط است شاید بتوان با پول یک فروند از این نوع هواپیما به این مهم دست یافت ولی متاسفانه تمام این صنعت بزرگ نادیده گرفته شده و دور زده می شود و بدون اطلاع آنها چنین خریدی انجام می شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر ظرفیت بزرگ صنعت هوایی خاطر نشان کرد: چنانچه این خط تولید در کشور راه اندازی می شد در قبال آن چندین هزار نفر متخصص و تکنسین مشغول به کار می شدند این در حالی است که تنها خاصیت خرید چنین هواپیمایی که فقط می تواند در فروگاه امام خمینی فرود بیاید این است که برای سفر به کانادا یا استرالیا نیازی ندارد تا وسط راه سوخت گیری نموده و این مسیر را یک سره طی می کند.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود با رد این نظریه که رابطه و دوستی با آمریکا باعث بهبود وضعیت اقتصاد کشور می شود اظهار داشت: باید برای پیشرفت اقتصاد و صنعت کار و تلاش کرد و سختی کشید همچنان که کشورهای صنعتی مثل ژاپن، آلمان، کره و یا دیگر کشورها سال های زیادی مردمش سختی کشیدند و تلاش کردند تا به اینجا رسیده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: