مصطفی هاشمی‌طبا در گفتگو با پارسینه:
هاشمی‌طبا گفت: قرار نیست جمهوری‌اسلامی از اصولش عقب‌نشینی کند و آمریکایی‌ها ایران مقتدر را بر نمی‌تابند و به همین دلیل باید با این واقعیت کنار بیاییم که فشارهای‌شان همیشگی است.
کد خبر: ۶۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶        19 September 2019

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

مصطفی هاشمی‌طبا در گفتگو با پارسینه گفت: از اردیبهشت سال گذشته اقتصاد ایران تحت‌تاثیر خروج آمریکا از برجام به یکباره به هم ریخت و در نتیجه مردم گرانی‌هایی بی‌سابقه‌ای را متحمل شدند، به خودی خودی نارضایتی عمومی و البته پررنگ شد.

وی افزود: به هرحال وقتی قیمت‌های مایحتاج اولیه در برخی از موارد رشد ۱۰۰ درصدی داشتند، طبیعی بود که مردم همه چیز را از چشم دولت ببینند و حتی اینطور بگویند که برجام چه فایده‌ای داشت.

وی ادامه داد: شرح این شرایط ما را به این نتیجه می‌رساند که مردم حق دارند سئوال‌های متعددی از اصلاح‌طلبان داشته باشند. پس باید گفت، بر چهره‌های اصلاح‌طلبی واجب است که با مردم سخن بگویند و با تشریح صحیح و واقع‌گرایانه وضعیت موجود افکار عمومی را با دلیل اصلی مشکلات فعلی آگاه کند. چرا که اگر اینچنین نشود، احتمال قهر مردم با صندوق رای و در نتیجه بازگشت تندرو‌ها به عرصه قانون‌گذاری و بعد از آ. به قوه‌مجریه احتمالی به غایت بالا خواهد که خب! تبعات منفی بازگشت افراطیون بر هیچ کس پوشیده نیست.

هاشمی‌طبا افزود: گروه‌های تندرو و افراطی به طور کاملا آشکاری این روز‌های همه هم‌وغم خود را به کار بسته‌اند تا به مردم اینطور القاء کنند که همه بدبخت شده‌اند و دلیل بدبختی‌شان دولت روحانی است. در واقع آن‌ها از هر تریبونی برای سیاه‌نمایی استفاده می‌کنند و کاری هم به این ندارند که با این نوع رفتار چه ضربه‌ای به نظام می‌زنند. دقیقا به همین دلیل باید دولتی‌ها در قبال اتفاقات با مردم صحبت کنند و همچنین مراقب باشند تا تصمیم اشتباهی نگیرند تا تصمیم اشتباه‌شان بهانه دست تندرو‌ها ندهد.
این چهره با اشاره به رفتار‌های توام با تهدید آمریکا اظهار داشت: الان بیش از ۴۰ سال است که ایران و آمریکا تنازعی جدی با هم دارند. به همین دلیل اگر ترامپ هم برود و کس دیگری به کاخ‌سفید بیاید ایالات متحده آمریکا همچنان ایران ستیزی را در دستور کار خود قرار بدهد. دقیقا به همین دلیل هم دولت و اساسا هم نظام باید فکری کنند و شرایط را به گونه‌ای اداره کنند که آمادگی مقابله با تحریم را داشته باشیم. وی افزود: قرار نیست جمهوری‌اسلامی از اصولش عقب‌نشینی کند و آمریکایی‌ها ایران مقتدر را بر نمی‌تابند و به همین دلیل باید با این واقعیت کنار بیاییم که فشارهای‌شان همیشگی است.

مصطفی هاشمی‌طبا در پایان حرف‌هایش گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم، اصلاح‌طلبان در ماه‌های منتهی به هشت اسفند که انتخابات مجلس یازدهم قرار است، برگزار شود باید اصلی‌ترین کار خود را این بدانند که با مردم همه چیز را در میان بگذارند و با آن‌ها از اهمیت رای صحبت کنند. چرا که کشور بیش از هر مقطع دیگری به انتخاباتی با میزان مشارکت بالا احتیاج مبرم دارد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: