تکاپوی سعودی-آمریکایی برای مقصر جلوه دادن ایران در ماجرای آرامکو؛
ساعتی پس از آن که وزیر خارجه آمریکا با استناد به اطلاعات غیر موثق، تهران را به «اقدام جنگی» علیه ریاض متهم کرد، یک شبکه تلویزیونی آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع خود خبر داد که حمله به آرامکو در خاک عربستان سعودی با دستور مستقیم رهبر انقلاب انجام شده است.
کد خبر: ۶۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴        19 September 2019

شبکه سی بی اس آمریکا مدعی اطلاع رهبر انقلاب از حمله به آرامکو شد

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکایی مدعی شده است حمله به تاسیسات نفتی عربستان توسط رهبر ایران "تایید" شد و افزوده شواهدی از پرتاب موشک از "داخل خاک ایران" به دست آمده است. همزمان، در حالیکه حوثی‌های یمن بار دیگر بر مسئولیت خود در حمله به تاسیسات نفتی عربستان تاکید کرده‌اند، وزیر خارجه فرانسه این اظهارات را " فاقد اعتبار" توصیف کرده است.

در حالیکه ارتش یمن و نیروهای مبارز مردمی مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان را رسما بر عهده گرفته اند، شبکه خبری سی‌بی‌اس در گزارشی مضحک و سراسر توهم در مورد حمله به تاسیسات نفتی عربستان به نقل از "یک مقام آمریکایی" که از او نام نبرده مدعی شده است است که "این عملیات با تایید مستقیم رهبر انقلاب صورت گرفته است، اما به این شرط که ایران بعداً بتواند مسئولیت آنرا از دوشش بردارد!

سی‌بی‌اس در این گزارش افزوده است که "اگرچه حمله موفقیت‌آمیز بود، اما نقشه انکار آن توسط ایران به تدریج فرو می‌ریزد. "

خبرنگار سی‌بی‌اس در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، در گزارش خود همچنین از وجود عکس‌هایی ماهواره‌ای خبر داد که «نیرو‌های سپاه پاسداران را در حال آماده شدن برای این حمله نشان می‌دهد».

در چند روزی که از این حملات می‌گذرد، مقامات دولت دونالد ترامپ از جمله مایک پومپئو، وزیر خارجه، اصرار دارند که جمهوری اسلامی مسئول این حملات است.با این حال سی‌بی‌اس چهارشنبه شب در گزارش خود از وجود عکس‌های ماهواره‌ای حاکی از نقش ایران خبر داد، عکس‌هایی که هنوز منتشر نشده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: