معاون اول رئیس جمهور گفت: با وجود تعداد فراوان مراکز دانشگاهی به دلیل فقدان مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان، امکان جذب این افراد در بنگاه های اقتصادی فراهم نیست.
کد خبر: ۶۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰        18 September 2019
ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار کرد.

صالحی عمران در این نشست گزارشی از جایگاه، مسائل، موفقیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات دانشگاه ارایه کرد و با توجه به اهمیت و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای، حمایت‌های ویژه دولت را از این دانشگاه خواستار شد.

صالحی عمران افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسیر مأموریت تعریف شده به عنوان دانشگاهی پیشرو، صاحب سبک و متمایز در زمینه آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی و هدایت دانشجویان جهت حضور در بازار کار و صنعت، همچنین کارآفرینی و اشتغال زایی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یادآورشد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی یکسال اخیر شورای مستقل برنامه ریزی و گسترش آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای را تشکیل داده و ۴۱ برنامه درسی کاردانی پیوسته را بروزرسانی کرده است و آمار بیکاری فارغ التحصیلان این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها بسیار پایین‌تر است.

جهانگیری نیز، این دانشگاه را یکی از تأثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور قلمداد کرد و افزود: این دانشگاه در صورت حرکت در مسیر و مأموریت تعریف شده می‌تواند خدمات بزرگی به کشور داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه جهت‌گیری آموزشی در کشور باید به سمت تربیت نیرو‌های حرفه‌ای و کارآمد سوق پیدا کند، افزود: با وجود تعداد فراوان مراکز آموزشی و دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده، اما به دلیل فقدان مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان، امکان جذب این افراد در بنگاه‌های اقتصادی فراهم نیست.

وی افزود: بایستی ارتباط دوسویه‌ای ما بین صنایع و دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد گردد تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های مشترک، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های گسترده دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور در اختیار صنایع قرار گیرد تا ضمن بروز رسانی و نوسازی تجهیزات، اساتید و دانشجویان با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شوند.

جهانگیری با اشاره به این که نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور بالاست و این موضوع به دغدغه‌ای برای خانواده‌ها تبدیل شده است، خواستار گزارشی از آمار دانش آموختگان جهت ارایه به دولت شد و دستورات مساعد و لازم را در جهت حمایت از دانشگاه، صادر کرد.

 

 

منبع:دانشگاه فنی و حرفه ای

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: