نگرانی در مورد رکود اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت، قیمت این کالای اساسی را به ۵۹.۹۱ دلار در هر بشکه کاهش داد.
کد خبر: ۶۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵        13 September 2019
از آنجایی که نگرانی در مورد رکود اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت از پیشرفت در حل اختلاف تجاری آمریکا و چین پیشی گرفته است، قیمت نفت در معاملات امروز به زیر ۶۰ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

اوپک و آژانس بین المللی انرژی با انتشار گزارش‌هایی بر مازاد نفت در سال آینده اشاره کردند.

گریج ارلام، تحلیلگر بازار گفت: «قیمت نفت در روز‌های اخیر علی رغم افزایش ارزش بازار‌های بورس و کاهش ذخایر زیاد ذخایر نفتی، کاهش یافته است... آژانس بین المللی انرژی همچنان کاهش تقاضا برای نفت را به علت نگرانی در مورد رشد اقتصادی در جهان پیش بینی می‌کنند.»

هر بشکه نفت برنت با ۴۷ سنت کاهش ۵۹.۹۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴۰ سنت کاهش ۵۴.۶۹ دلار معامله شد.

امید به پیشرفت در اختلافات تجاری سبب تقویت قیمت نفت شد. دو اقتصاد بزرگ جهان در حال آماده شدن برای دور جدید مذاکرات هستند.


لوک من اوتونوگا، تحلیلگر بازار گفت: «موجی از خوش بینی در مورد احتمال پیشرفت در مذاکرات آمریکا و چین بازار‌های مالی را فرا گرفته است.»


نفت برنت در این هفته نزدیک ۵ دلار نوسان قیمتی داشته و در آستانه ثبت نخستین هفته کاهشی در ۵ هفته گذشته قرار دارد. نفت خام آمریکا نیز ناپایدار بوده است و در مسیر ثبت نخستین هفته کاهشی در ۳ هفته گذشته قرار دارد.

به علت توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید، قیمت نفت برنت امسال ۱۲ درصد رشد قیمت داشته است.

تولیدکنندگان نفت تلاش می‌کنند که مانع افزایش ذخایر نفت شوند و این تلاش ثمره داده و ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به کمترین میزان در نزدیک یک سال گذشته رسید.

کمیته رصد اوپک پلاس این هفته گذشته دیدار و تعهد عراق و نیجریه به کاهش تولید را دریافت کردند.
برخی نمایندگان اوپک می‌گویند دیدگاه کاهش بیشتر تولید در سال آینده، دارد تقویت می‌شود، اما وزیر نفت جدید عربستان گفت: مذاکرات در این رابطه به نشست بعدی اوپک در ماه دسامبر موکول شده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: