رئیس قوه قضاییه گفت: ایام عاشورا ایامی برای رشد، تکامل و ارتقای بشریت است، زیرا در این ایام، حوزه احساسی و تعقلی انسان به صورت توأمان فعال است.
کد خبر: ۶۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶        08 September 2019
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) که با حضور کارکنان قوه قضاییه در حوزه ریاست برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، تصریح کرد: ایام عاشورا ایامی برای رشد، تکامل و ارتقای بشریت است، زیرا در این ایام، حوزه احساسی و تعقلی انسان به صورت توأمان فعال است و این نقطه پیوند عقل و احساس، فرصتی بی‌نظیر برای رشد و تعالی انسان فراهم می‌کند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ایمان، توکل، صبر، بصیرت و اوج عبودیت از مظاهر عالی عاشوراست و به هیچ عنوان نباید تصور کرد که واقعه کربلا یک حادثه تصادفی و عادی بوده است. این حرکت عظیم با یک برنامه ریزی دقیق صورت گرفت؛ چنان که آثار آن تا امروز نیز باقی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، عاشورا را مکتب ظرفیت‌سازی برای انسان‌ها دانست و گفت: برخی به محض آن که با تنگنایی روبه‌رو می‌شوند، از کوره درمی‌روند و خود را می‌بازند. بسیاری از موارد خودکشی در گوشه و کنار به دلیل همین عدم ظرفیت کافی است. ارتباط نزدیک با فرهنگ عاشورا باعث می‌شود ظرفیت‌های عالی وجود انسان کشف و تقویت شود و کمتر شاهد یاس و ناامیدی در برابر مشکلات باشیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب اگر از نسل اول قوی‌تر و بصیرتر نباشند، قطعا قدرت و بصیرتشان کمتر از نسل اول نیست، درخواست‌های مکرر جوانان برای حضور در جبهه مقاومت و رشادت‌های آنان در عرصه دفاع از حرم را از زیباترین رویش‌های عاشورا در عصر حاضر دانست.

براساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این مراسم به ذکر مناقب اهل بیت (ع) و مصائب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان پرداخت.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: