قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل از ادامه پیگیری وضعیت دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس برای آزادی وی از زندان در آمریکا خبرداد و گفت: مقامات قضایی این کشور همچنان به استدلال‌ها توجه نمی‌کنند و حقوق این پژوهشگر ایرانی را نادیده می‌گیرند.
کد خبر: ۶۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲        08 September 2019

«حسین سالار آملی» به تشریح آخرین وضعیت سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس که در زندانی در آمریکا بسر می‌برد، پرداخت و اظهارداشت: متاسفانه دادگاه‌های آمریکا همکاری نمی‌کنند و موضع گیری بسیار منفی دارند و با استدلال‌های خود مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

وی افزود: با این وجود وزارت امور خارجه از طریق دفتر نمایندگی ایران در نیویورک آخرین تلاش‌ها را کرده است، اما مقامات قضایی آمریکا به استدلال‌ها توجه نمی‌کنند و حقوق این پژوهشگر ایرانی را نادیده می‌گیرند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تصریح کرد: باید این مسیر را از طریق منطقی و حقوقی پیگیری کنیم که وزارت امور خارجه در این زمینه در تلاش است.

سالار آملی از ادامه بی توجهی دادگاه‌های آمریکا به وضعیت جسمانی دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس انتقاد کرد و یادآور شد: ادامه این شرایط بستگی به این دارد که نگاه دادگاه و قاضی به چه صورت باشد، امیدواریم آن‌ها حقوق قانونی و وضعیت جسمانی این استاد دانشگاه را مدنظر قرار دهند.

مسعود سلیمانی از محققان ارشد سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس مهرماه سال گذشته برای سفری علمی و تحقیقاتی به آمریکا سفر کرد، اما به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این کشور بازداشت شده و از آن زمان در زندان به سر می‌برد. وی مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: