نخست وزیر و رئیس ارتش پاکستان از مرز کشمیر بازدید و با سربازان و مردمی که در نتیجه تیراندازی‌ها و افزایش تنش با هندوستان تاثیر پذیرفته‌اند، دیدار کردند.
کد خبر: ۶۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴        07 September 2019
به گزارش خبرگزاری آناتولی، سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به مرز کشمیر برای بزرگداشت روز دفاع بود که سالگرد جنگ ۱۹۶۵ علیه هندوستان محسوب می‌شود و روز وحدت کشمیر نیز نام دارد و تاکیدی بر حمایت اسلام آباد از تلاش‌های حامی آزادی در جامو و کشمیر است.

عمران خان درباره اوضاع در خط کنترل نیز مطلع شد و آمادگی و واکنش موثر از سوی ارتش را برای نقض‌های آتش بس از سوی هندوستان ستود.

وی همچنین با متهم کردن نیرو‌های هندوستان در هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان در طرف پاکستانی مرز کشمیر گفت: محاصره ادامه‌دار کشمیری‌ها در جامو و کشمیر تحت اشغال هندوستان بدترین نمونه نقض‌های حقوق بشری است.

وی ادامه داد: پاکستان قویا در کنار مردم کشمیر برای حق آن‌ها در تعیین سرنوشت خودشان ایستاده است. نیرو‌های مسلح ما آمادگی و ظرفیت کامل برای خنثی سازی هرگونه اقدام یا تهاجم از سوی هند را دارند.

قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش، پرویز ختاک، وزیر دفاع و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این سفر همراه عمران خان بودند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: